dc.description.abstract |
Okul eğitiminin önemli bir aracı olan ders kitaplarının bireylerin birçok toplumsal rollerin yanı sıra cinsiyet rollerini de kazanmalarında etkin rol oynadığı görüşünden yola çıkan bu çalışma, 1928 – 2008 yılları arasında, 6, 7 ve 8. sınıflara yönelik hazırlanan Sosyal Bilgiler ders kitaplarını, toplumsal cinsiyet ayrımcılığı yönünden incelemeyi amaçlamaktadır. Bu ders kitaplarının seçilmesindeki temel neden, Sosyal Bilgiler ders kitaplarının içeriğinin, bireyin toplumsallaşma sürecini ve cinsiyet algısını doğrudan etkileyen konulardan meydana gelmesidir. Kitaptaki tüm metinler taranarak, doküman incelemesi yöntemiyle incelenmiş, sonuçlar niteliksel olarak betimlenmiştir. Based upon the concept that the textbooks, which are crucial materials of the formal education, have an influential role on one's attaining various social role right along with the impact on one's gaining his/her gender role, this work aims to focus on Social Studies textbooks, which were arranged for the 6th, 7th and 8th grade students between 1928-2008, in terms of social gender discrimination. The main reason of the selection of this course book is that the content of Social Studies textbooks cover the process of one's socialization and the topics affecting directly his/her gender perception. Through scanning, all the texts in the book were examined with the method of document review and the results were quantitavely described. |
en_US |