DSpace Repository

Soğuk savaş'ın A.B.D., İngiltere ve Türkiye'de sosyal bilgiler ders kitaplarında kimlik algısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author TORUN, Hande
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:59Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:59Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7095 NULL
dc.description.abstract Ulus devletlerin dünya sahnesinde rollerini artırmasıyla birlikte eğitime daha fazla önem verilmeye başlanmıştır. Bunda bilgi ve vizyon sahibi nesiller yetiştirme isteğinin yanısıra uluslaşma çabalarının büyük etkisi vardır._x000B_ Ortak ulusal bir müfredat çerçevesinde ya da müfredat birliği olmasa bile en azından ortak bir kültür birikiminin aktarıldığı bir gençlik yüzünü aynı yöne çevirecek, birlik ve beraberlik sağlanarak ulus devlet varlığını sürdürecektir. Uluslar ortak bir geçmiş anlatısına, ortak bir belleğe ihtiyaç duyarlar, bu bellek ekseninde birleşirler. Basit şekliyle, toprağın ve insanların ortak anılarının şekillendirdiği bellek ağırlıklı olarak sosyal içerikli olduğundan sosyal bilgiler dersleriine ayrı bir gözle bakılır._x000B_ Milli kimliğe dayalı vatanperver bir tarih söylemiyle milliyetçi duygular harekete geçirilebilir. Derslerin içeriği bu bağlamda, özen gererktirmektedir. Ancak, pek çok ülkede egemen siyasi ideolojinin okullarda okutulan kitapların içeriği üzerinde etkisi olduğu görülmektedir._x000B_ Batı kapitalizminin yükselen komünizme karşı verdiği tepkilerle gerilen uluslar arası ilişkilerin dönemi olan Soğuk Savaş sırasında komünizmin yayılmasını ve kendi halklarına nüfuz etmesini önlemek amacıyla ulusal değerler ve Batı demokrasisi okullarda tekrar tekrar anlatılmıştır Education have become more important with the increasing role of the nation state on the world?s stage. Nationalization efforts had big impact on this emphasis, besides the wish for bringing up generations of knowledge and vision._x000B_ Within a framework of a common national curriculum a great deal of information or at least a common cultural experience would be taught and the youth of this generation would look together in the same direction. Cohesion and consensus and thus existency of the nation state would be maintained. Nations need a story of a common past, in other words a collective memory and they unite around this memory. Simply, the memory, which the common memories of the land and the people shape upon, has mainly a social content and social studies subjects are considered from a distinctive perspective._x000B_ Nationalist feelings could be livened up with a patriotic history rhetoric, based on national identity. However, it?s obvious that in many states the dominant ideology has an impact on the content of the textbooks used at schools._x000B_ During the Cold War, the era of tense international relations as a result of reactions of Western capitalism against the rising communism, national values and Western democracy was repeatedly told in order to avoid communism spread and penetrate their people. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject kimlik, Soğuk Savaş, ilköğretim Sosyal Bilgiler ders kitapları. identity, the Cold War, elementary Social Studies, school books. en_US
dc.title Soğuk savaş'ın A.B.D., İngiltere ve Türkiye'de sosyal bilgiler ders kitaplarında kimlik algısına etkisi en_US
dc.title.alternative The impact of the cold war on perception of identity in social studies textbooks in U.S.A., England and Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account