Abstract:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi Türk Tarihinde Yolculuk ünitesi öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemek, öğrencilerin sürece yönelik görüşlerini yansıtmaktır. Bu araştırmada deneysel desenlerden ön test ? son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Yarı deneysel bir araştırma olması sebebiyle evren ve örneklem seçimine gidilmemiştir. Örneklem yerine çalışma grubu alınmıştır. Araştırmada çalışma grubunu 2009-2010 eğitim öğretim yılında İzmir ili Torbalı ilçesi Pancar Muzaffer Hanım İlköğretim Okulu'nda 7. sınıfların 2 şubesinde okuyan 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen verilerin çözümlenmesi için SPSS 16.0 paket programı, tekrarlı ölçümler için ANOVA ve TAP (2002) programı kullanılmıştır. Grupları betimlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma, gruplar arasında farklılıkları incelemek amacıyla tekrarlı ölçümler için tek yönlü varyans analizi kullanılırken belirlenen farklılıklarda farkın kaynağını belirlemek amacıyla da tukey q analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular; İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi öğretiminde internet tabanlı öğretim yöntemi ile yapılan öğretimin uygulandığı deney grubu ve yapılandırmacı öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark oluştuğu gözlemlenmiştir. İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi öğretiminde internet tabanlı öğretim yöntemi ile yapılan öğretimin uygulandığı deney grubu ile yapılandırmacı öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin hatırlama düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark oluştuğu gözlenmiştir. İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı grupta, öğrencilerin ünite sürecine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu ve uygulanan çalışmanın öğrenme sürecini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmış ve öğrencilerin daha kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağladığı görülmüştür. The purpose of this study is to determine the influence of the use of web based teaching on the academic success and the level of retention of knowledge in 7th Grade Social Studies course unit of ?Türk Tarihinde Yolculuk? in the Elementry Education and to reflect the opinions of the students on the process. In this study among the experimental patterns pre-test and post-test control grouped half experimental pattern has been used . Environment and sample haven?t been chosen owing to experimental form of the study, work group contains 42 students who are studying at the 7th grade in two seperate classes of Pancar Muzaffer Hanım Elementry School in İzmir, in the 2009-2010 education year. Data of the study have been conducted by a success test and semiconfigured interview form. To analyze the data obtained during the research process, SPSS 16.0 was used, and for repeated measurements ANOVA and TAP (2002) programmes were used for item analysis programs. Arithmetic means and standart deviations to describe the groups, repeated measured ANOVA have been used to determine the significant changes between groups after tukey q have been used to determine the source of the significant changes. The findings conducted at the end of the study are; During the instruction of the Elementary Social Studies lesson, it has been observed that there happens a meaningful difference between the academic success of the students of the control group, to whom instructions constructivist teaching were applied and the students of the experimental group, to whom the instructions were applied the use of web based teaching, in favor of the latter. A meaningful difference has been observed between the level of retention of the experimental group, to whom Social Studies lesson in Elementary Education taught by use of web based teaching and the control group to whom the instructions were applied through traditional teaching means, in favor of the first one. In the group of students which Social Studies course in Elementary Education was taught by using web based teaching, students opinions on the unit process have been determined as positive and it was seen that the study applied affected the learning process positively and making the informations concrete, provided permanent and meaningful learning.