Abstract:
Bu çalışmanın amacı; çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden bir grup babanın, çocuk yetiştirme ve eğitimine yönelik geleneksel-otoriter ve modern-demokratik tutumları ile eğitime katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan bilgi formu ve seçilen ölçekler 2009-2010 yılında İzmir ili Buca, Bornova ve Hatay bölgelerinde faaliyet gösteren 2 resmi, 2 özel okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 240 çocuğun babaları üzerinde uygulanmıştır._x000B_Bu araştırmada veri toplama araçları olarak babaların demografik özelliklerini elde etmek amacıyla ?Kişisel Bilgi Formu? ; babaların çocuk yetiştirme tutumlarını ölçmek amacıyla ?Ebeveyn Modernlik Ölçeği (EMÖ)? ve babaların eğitime katılım düzeylerini ölçmek amacıyla ise ?Aile Katılım Ölçeği (AKÖ)? kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu ve ölçekler beraber denek grubuna verilmiştir. Belirlenen okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların babaları tarafından bilgi formu ve ölçekler doldurularak araştırmacıya teslim edilmiştir. Uygulanan anketlerin sonuçları SPSS 18 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilerek değerlendirilmiştir._x000B_Ölçeklerin güvenilirliğinin test edilmesinde Alfa Katsayısından (Coranbach Alfa) , örneklem grubunun demografik özelliklerine göre dağılımında frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistiklerinden ve baba demografik özelliklerinin çocuk yetiştirme tutumları ve babaların çocuklarının eğitimlerine katılım düzeyleri arasındaki ilişkide ise t-testi ve varyans analizi yöntemleri kullanılarak sınanmıştır. This study aims to examine the relationship between a group of fathers, whose children are attending preschools, traditional- authoritarian and moden-democratic attitudes of child rearing and education of their children and the educational involvement level of them. The data forms are prepared for this purpose and selected scales are applied to fathers whose children are attending to two state and two private preschools in Bornova, Buca and Hatay, the districts of Izmir, between the year 2009 and 2010._x000B_Data were collected by using the Personal Data Form to obtain the demographic features of fathers and Parents Modernism Scala (PMS) to evaluate the attitudes of child rearing their children, and Family Involvement Questionnaire (FIQ) and to evaluate the education involvement levels of fathers. Personal Data Form and the scales were given together to the participants. Personal Data Form and the scales were completed by the fathers of children that were attending the determined preschools, delivered to researcher. The statistical analysis of the data was carried out by using SPSS 18 package program._x000B_Coranbach Alfa is used to examine the reliability of scales, frequency and percentage values. Descriptive statistics are used to examine the distribution of demographic features of the sample group and t-test and analysis of variance are used to examine the factors related to child-rearing attitudes and fathers? involvement level to his child's education.