DSpace Repository

Lisans düzeyinde temel fizik laboratuarlarında işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı ve başarı güdüsüne etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Dörtlemez, Duygu
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:09Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:09Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7080 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada serbest değişken olarak belirlenen öğretim yönteminin (işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemi) bağımlı değişken olarak belirlenen öğrencilerin mekanik laboratuarındaki akademik başarıları ve fizik laboratuarına yönelik başarı güdüsü üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır._x000B_Araştırmada yarı deneysel araştırma modellerinden olan öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni uygulanmış olup bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümü öğrencilerinden temel fizik?1 laboratuarını alan 42 öğrenci araştırmanın deneklerini oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Mekanik Laboratuarı Akademik Başarı Ölçeği ve Fizik Laboratuarına Yönelik Başarı Güdüsü Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Deneysel çalışma sırasında geleneksel gruba kapalı uçlu deneyler uygulanırken, işbirlikli laboratuar grubuna yarı açık uçlu deneysel çalışma uygulanmıştır. Elde edilen veriler T-Testi, Mann-Withney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak değerlendirilmiştir._x000B_Değerlendirme sonucunda her iki grup da akademik başarı açısından uygulama süresince kendi içinde gelişme gösterirken, grupların sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır. Başarı güdüsü açısından bakıldığında ise işbirlikli öğretim grubunda uygulama sonrasında bir değişiklik olmazken, geleneksel öğretim grubunun başarı güdüsünde bir azalma olduğu görülmüştür. In this study, it is aimed to specify effects of instructional method (cooperative learning and traditional method) as independent variable, on the dependent variables of academic achievement and achievement motivation concerning undergraduate general physics labworks._x000B_In this research pre-test post-test control grouped semi-experimental research model was used and 42 students joined the research from a state university in İzmir. The data is collected by the ?Mechanics Laboratory Academic Achievement Test? and ?Achievement Motivation Scale Towards Physics Laboratories? which are developed by the researcher. During the research while close ended experiments applied to the control group, semi-open ended experiments were applied to the cooperative experimental group._x000B_The data is evaluated by means of T-test, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test. At the end of the application, the groups have shown a significant process in themselves however no statistical meaningful difference is found between the post-test results of the control and experimental group students. When the outcomes are investigated in terms of achievement motivation, while no difference is detected concerning cooperated teaching group?s achievement motivation, however a tiny decrease is detected concerning traditional group. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Lisans düzeyinde temel fizik laboratuarlarında işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı ve başarı güdüsüne etkisi en_US
dc.title.alternative Effects of cooperative learning on students? academic achievement and achievement motivation concerning undergraduate general physics labworks en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account