DSpace Repository

Lisans düzeyinde temel fizik laboratuarlarında işbirlikli öğrenme gruplarında strateji öğretiminin etkilerinin araştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author KEBAN, Fatma
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:53Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:53Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7075 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada lisans düzeyindeki temel fizik laboratuarlarında serbest değişken olarak ele alınan öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve hatırda tutma düzeylerine olan etkisi araştırılmıştır. Öğretim yöntemi olarak bir gruba geleneksel öğretim yöntemi uygulanırken diğer gruba işbirlikli gruplarda strateji öğretiminin uygulandığı laboratuar çalışmaları yürütülmüştür._x000B_Araştırmada yarı deneysel modellerden biri olan eşitlenmemiş kontrol gruplu ön test-son test araştırma modeli kullanılmış ve araştırma Temel Fizik Laboratuar II dersini alan üniversite birinci sınıf öğrencilerinin oluşturduğu (n=39) iki grup üzerinde yürütülmüştür. Araştırma bir durum çalışması niteliğinde olup evrenle ilişkilendirilmemiştir._x000B_Araştırmanın verileri ?Temel Fizik II Laboratuarı Akademik Başarı Ölçeği (LABÖ)? kullanılarak toplanmıştır. LABÖ toplam 25 maddeden oluşmaktadır ve ölçeğe ait KR20 güvenirlik katsayısı 0,78 olarak bulunmuştur. Uygulama Elektrik Akımı, Doğru Akım Devrelerinin Çözümlenmesi, Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvet konularını içerecek şekilde 4 haftada yürütülmüştür. Uygulama esnasında geleneksel gruba kapalı uçlu deneyler yaptırılırken strateji öğretim grubuna 12 aşamalı strateji adımının uygulandığı yarı açık uçlu deneysel yöntem uygulanmıştır._x000B_Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli sıralar testi kullanılmıştır._x000B_Araştırma sonunda elde edilen bulgular laboratuarlarda İşbirlikli gruplarda strateji öğretiminin öğrenci başarısını artırdığı ve hatırda tutma üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. Ancak laboratuarda, işbirlikli gruplarda strateji öğretimi ile geleneksel öğretim yöntemi arasında akademik başarı ve hatırda tutma durumları yönünden istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanamamıştır. Bu çalışma fizik laboratuarlarında işbirlikli gruplarda strateji öğretiminin uygulanması açısından önemlidir ve özgündür. This work investigates effects of instruction method concerned as independent variable on the student academic achievement and retention level. Instruction methods contain conventional labwork technique applied to control group students and strategy instruction within cooperative groups that is applied to experimental group_x000B_In the work, pretest-posttest quasi-experimental design with nonequivalent control group was used and the research was carried out on two groups consisting of first grade students (n=39) at undergraduate level all attendig Introductory Physics II Lab course. This work is considered as a ?case study? and hence is not related with any universe._x000B_Data of the work was collected by Introductory Physics Laboratory Achievement Test (IPLAT). The test consists of 25 items and has a KR20 reliabiltiy coefficient of 0.78. The entire work contains Electrical Currents, Resolution of Direct Current Circuit, Magnetic Field and Magnetic Force and is carried out for 4 weeks. During the application, the control group students carried out close ended experiment while the strategy instruction group students carried out a semi open ended labwork with 12 strategy steps._x000B_The obtained data is analyzed by means of t-test, Mann-Whitney U test and Wilcoxon Signed Rank test._x000B_The overall evaluation of the research clearly shows that strategy instruction within cooperative groups increases student academic achievement and it has positive effects on the retention level. However no statistically meaningful difference between control and experimental students groups concerning academic achievement and retention level is detected. This work is important and original in terms of the application of strategy instruction within cooperative groups. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Akademik başarı = Academic achievement ; Fizik eğitimi = Physics education ; Fizik öğretimi = Physics instruction ; Hatırda tutma = Retention ; Strateji öğretimi = Strategy instruction ; Üniversiteler = Universities ; İşbirlikli öğrenme = Cooperative learning en_US
dc.title Lisans düzeyinde temel fizik laboratuarlarında işbirlikli öğrenme gruplarında strateji öğretiminin etkilerinin araştırılması en_US
dc.title.alternative Investigating effects of strategy instruction in cooperative learning groups concerning undergraduate physics labwork en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account