DSpace Repository

-(A/I)r biçimbiriminin betimlenmesinde kuram ve yabancılara öğretilmesinde yöntem sorunları

Show simple item record

dc.contributor.author GÜÇER, HALİL
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:56Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7058 NULL
dc.description.abstract -(A/I)r biçimbirimi üzerine yapılan bu çalışmanın temelde iki boyutu bulunmaktadır. İlk olarak -(A/I)r'ın geleneksel dilbilgisi ve dilbilimsel çalışmalardaki yapısal ve işlevsel özellikleri açıklanmaktadır. Bu çalışmalarda saptanan kuramsal sorunlar belirlendikten sonra -(A/I)r'ın fiilcil ek olarak kullanıldığı farklı metin türleri ve anlamsal değerler zaman-kip-görünüş kavramları açısından incelenerek geleneksel dilbilgisi ve dilbilimsel çalışmalarda değinilmeyen anlamsal özellikler belirlenip kuramsal betimleme boyutunda sorunlar belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci boyutunda yapılan betimleme çalışmasına bağlı olarak yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecinde -(A/I)r biçimbiriminin işlevlerinin nasıl öğretildiği incelenmiş ve bu alandaki sorunlar tespit edilmiştir._x000B_ _x000B_ _x000B_Anahtar Sözcükler: -(A/I)r biçimbirimi, zaman-kip-görünüş, yabancı dil öğretimi This study which focuses on -(A/I)r morpheme has two dimensions. First of all, the structural and functional features of -(A/I)r are explained in terms of traditional grammar and linguistic studies. After theoretical problems are determined in these studies, the different text types and semantical values in which -(A/I)r is used as a suffix after the verbs are examined according to tense-mood-aspect in order to define semantical features which are not pointed out in tradional grammar and linguistic studies. And according to these studies the therotical problems are determined. In the second dimension of this study it is examined how functions of -(A/I)r morpheme are taught in the process of teaching Turkish as a foreign language depending on description study. And the problems of teaching are found out._x000B_Key Words: -(A/I)r morpheme, tense-mood-aspect, foreign language teaching en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject -(A/I)r biçimbirimi, zaman-kip-görünüş, yabancı dil öğretimi,-(A/I)r morpheme, tense-mood-aspect, foreign language teaching en_US
dc.title -(A/I)r biçimbiriminin betimlenmesinde kuram ve yabancılara öğretilmesinde yöntem sorunları en_US
dc.title.alternative The theoretical problems in defining and methodological problems in teaching of -(A/I)r morpheme to foreigners en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account