DSpace Repository

Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author CANBAY, HİDAYET
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:46Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:46Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7055 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Ankara'da okuyan genel lise öğrencilerinin öznel iyi oluş ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek; öznel iyi oluş ve sosyal beceri düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba tutumları, ebeveyn gelir durumları, akademik başarıları ve katıldıkları aktiviteler açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir._x000B_Araştırma, liselerde okuyan ergenlerin öznel iyi oluşları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını test etmek üzere hazırlanan ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır._x000B_Araştırma, 2009?2010 Öğretim yılının ilk yarıyılında Ankara İli Çankaya ilçesinde bulunan 20 genel liseden 9,10 ve 11. sınıflarına devam eden 222 kız ve 223 erkek toplam 445 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma kapsamında Sistematik Tabakalamalı Örnekleme yöntemi ile Çankaya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Çankaya Rehberlik Araştırma Merkeziyle görüşülerek elde edilen alt, orta ve üst gelir durumunu temsil ettiği belirlenen ikişer okuldan toplam altı okul belirlenmiştir. Bu okullardan da her sınıf düzeyini temsil eden ikişer sınıf araştırmaya dahil edilmiştir._x000B_Araştırmada ölçme aracı olarak Öznel iyi-Oluş Ölçeği-Lise formu (Özen, 2005), Sosyal Beceri Envanteri (Yüksel,1998) ve araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır._x000B_Araştırma bulgularına göre sosyal beceri ve öznel iyi oluş düzeyleri arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Global sosyal beceri düzeyleri cinsiyet bakımından incelendiğinde kız öğrencilerin ortalamalarının erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öznel iyi oluş ve global sosyal beceri düzeyleri ile aile gelir durumları, akademik başarı durumları ve katıldıkları aktiviteler arasında anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır. Öznel iyi oluş düzeyleri ile anne baba tutumları arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. The aim of this research was to determine the relationship between the levels of subjective well-being and the levels of social skill of the high school students in Ankara; according to their various sociodemographic variables._x000B_ _x000B_The study is desciriptive. The sample of the study was students (222 girls, 223 boys,445 total) attending to 6 public high schools in the ninth, tenth and eleventh grades during the first semestr of 2009-2010 in Çankaya region. The radomly chosen sample was used in the study._x000B_The data was collected by ?Subjective Well- Being Scale (High School Version)? which was used to determine levels of subjective well- being, Social Skills Inventory which was created by Riggio (1986) and later translated and adapted to turkish by Yüksel (1998) and a questionnaire which was developed by the researcher to determine the sociodemographic features of the sample._x000B_The analysis revealed that, there is a positive and significant correlation between subjective well-being and social skill levels. There is a significant difference between overall social skill levels, according to gender. It is found that significant differencebetween global social skill, subjective well-being levels and the variables; academic achivement, participated activities and the family income. There is significant difference between subjective well-being and parental attitudes. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Öznel iyi oluş, Sosyal beceri, Ergenler.Subjective Well-Being, Social Skill, Adolescents. en_US
dc.title Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative The assessment of the relationship between the levels of subjective well-being and the the levels of social skills of the high school students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account