DSpace Repository

Mustafa film documentaire, à la quête de la réalité et de la fictionnalité, et son application à l'enseignement du FLE

Show simple item record

dc.contributor.author YILDIRIM, Çağlar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:16Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:16Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7046 NULL
dc.description.abstract Ülkeler arasındaki coğrafi sınırlara rağmen, bilgi, tüm dünyada serbest bir şekilde dolaşmaktadır. Bu sebeple yabancı dil eğitimi giderek daha önemli hale gelmektedir. Tüm dünyada, insanlar bilgiye ulaşmak amacıyla daha iyi iletişim kurmak zorundadırlar. Bu noktada, çalışmamızın konusu olan Fransızca eğitiminin önemi de küçümsenemez. Bu çalışmada, kültürün ve ideolojinin aktarımında önemli bir rol oynayan, genelde sinemanın, özelde de belgesel ya da yarı belgesel sinemanın yabancı dil eğitiminde nasıl kullanılacağı konusunu incelemeye çalıştık. Bunu yaparken, bir yandan, tarihe mal olmuş bir kişi olan Mustafa Kemal Atatürk'ün yaşamını konu alan ?Mustafa? adlı filmin anlamlandırma süreçlerini incelerken, diğer yandan da bu filmin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılacağı konusunda öneriler getirmeye çalıştık._x000B_Öğrenim sürecinde sinemanın (kurmaca ya da belgesel) kullanılması eğitimi daha aktif hale getirir, çünkü, sinema dili öğrencilerin dikkatinin çekilmesi konusunda kolayca güdülenmeyi sağlar. Bir Fransızca sınıfında sinemanın kullanılması, öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatımlarının gelişmesinde tetikleyici bir etmendir. Bu açıdan, bu çalışma, sinemanın Fransızca eğitiminde kullanımını önererek eğitim sürecinin daha kaliteli hale getirilmesini amaçlamaktadır_x000B_Çalışmamızda, öncelikle, dilsel ve dilsel olmayan iletişim sistemlerini inceledik ve daha sonra temel göstergesi sözcükler olan doğal dil (eklemli dil) ile temel göstergesi görüntü olan sinema dilini karşılaştırarak, sinema iletişim dizgesinin anlam oluşturma süreçlerini ele aldık. Bunu yaparken, belgesel sinemanın kurgusal sinemaya göre en büyük ayrımı olan dış ses ve dış sesin filmin anlamlandırılması sürecindeki rolünü incelemeye çalıştık. Bu, bize kanıtlayıcı söylemin dayandığı stratejileri anlamamızda ve örtük söylemi incelememizde yol gösterici oldu. Bu çalışmayla, Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde belgesel filmin kullanımı konusunda öneriler getirerek yeni ufuklar açmayı umut ediyoruz. Knowledge spreads freely all over the world despite the geographical boundaries. Therefore, the education of foreign languages becomes more important than ever. People have to communicate more effectively to capture knowledge. At this point, the importance of French language education, which is the subject of our study, cannot be neglected. In this study, we tried to analyze documentary/semi-documentary cinema in detail under the general concept of cinema by recognizing the importance of the role it plays in transfer of culture and ideology. In this process, while trying to analyze the meaning processes of the movie ?Mustafa? shot on the life of Mustafa Kemal Atatürk on one hand, on the other hand we tried to present suggestions on how it can be used in French education._x000B_The use of cinema language (fiction or documentary) makes the education process more dynamic by motivating students with its attention taking structure. The use of cinema in a French language class triggers the development of written and verbal expression skills of students. From this perspective, this study aims to improve the quality of the education process by suggesting the use of cinema in the education of French language._x000B_In our study we first analyzed the linguistic and non-linguistic communication systems. Afterwards, we discussed the meaning construction processes of cinematic communication systems by comparing ordinary language whose main indicator is words with cinema language which?s main indicator is image. While doing this, we tried to analyze the role of voice-over in the meaning construction process of the cinema, as the main differentiator of documentary cinema and fiction cinema. This guided us in understanding the strategies in the supporting arguments and in analyzing the implicit discourse. With this study, we are expecting to open new frontiers in the foreign language education process by proposing strategies on the use of documentaries in French language education. en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Atatürk = Atatürk ; Belgesel film = Documentary film ; Belgeseller = Documentaires ; Dil öğretimi = Language teaching ; Film = Film ; Fransızca = French language ; Kurgu = Fiction ; Mustafa = Mustafa ; Sinema = Cinema ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language learning ; Öğretim = Teaching ; Öğretim yöntemleri = Instsruction methods en_US
dc.title Mustafa film documentaire, à la quête de la réalité et de la fictionnalité, et son application à l'enseignement du FLE en_US
dc.title.alternative Gerçeklik ve kurgusallık arayışındaki "Mustafa" belgeseli ve Fransızca öğretiminde kullanılması en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account