DSpace Repository

İlköğretim 4. sınıf Türkçe dersi öğretiminde çoklu zeka uygulamalarının öğrencilerin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerileriyle ilgili deneysel bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author ÇAYIR, NECLA BELKIS
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:39Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7035 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada Türkçe Dersi öğretiminde çoklu zeka kuramının okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerisi üzerindeki etkisi araştırılmıştır._x000B_Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılı 2. döneminde Manisa ili Turgutlu ilçesi Dağmarmara Niyazi Üzmez ilköğretim Okulu 4. sınıflar üzerinde uygulanmıştır. Örneklemdeki 17 öğrenci deney grubunu, 17 öğrenci kontrol grubunu oluşturmuştur. Farklı iki şubeden bir grup deney, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenerek çalışma yapılmıştır. Araştırmada ?öntest - sontest kontrol gruplu deney deseni? kullanılmıştır._x000B_Araştırmada veri toplama aracı olarak Ş. Dilek Belet (2005) tarafından geliştirilen ?Yazma Becerisi Başarı Testi? ve Ergin Erginer (1998) tarafından geliştirilen ?Okuduğunu Anlama Başarı Testi? kullanılmıştır._x000B_Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizi SPSS 17 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, normal dağılım göstermediğinden parametrik olmayan yöntemler tercih edilmiştir. Verilerin analizinde Man Whitney U Testi, Wilcoxon testleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir._x000B_Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir:_x000B_1. İlköğretim 4.sınıf Türkçe Dersi öğretiminde Çoklu Zeka Kuramının kullanıldığı deney grubunda okuduğunu anlama puanları ön test ve son teste göre anlamlı farklılık göstermektedir._x000B_2. İlköğretim 4.sınıf Türkçe Dersi öğretiminde Çoklu Zeka Kuramının kullanıldığı deney grubunda yazma becerileri puanları ön test ve son teste göre anlamlı farklılık göstermektedir_x000B_3. İlköğretim 4.sınıf Türkçe Dersi öğretiminde Çoklu Zeka Kuramının kullanıldığı deney grubu ile mevcut öğrenme yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun okuduğunu anlama son test puanları deney grubu lehine anlamlı farklılık göstermektedir._x000B_4. İlköğretim 4.sınıf Türkçe Dersi öğretiminde Çoklu Zeka Kuramının kullanıldığı deney grubu ile mevcut öğrenme yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun yazma becerileri son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık göstermektedir The effect of multiple inteligence theory on apprehending what is being read and written expression skills in teaching of turkish lesson was investigated in this study._x000B_The investigation was applied on all fourth classes at Dagmarmara Niyazi Uzmez primary school in Turgutlu township of Manisa city in Turkey during second school period of 2010-2011 educational term. The experiment and also the control group were constituted by every 17 students in this study. The study was designed by determining one group as the experiment and the other as control group from two different departments. In this study, ?the experiment model with firsttest-lasttest control group? was used._x000B_?Writting skill success test? developed by S.Dilek Belet in 2005 and ?Apprehending what is being read success test? developed by Ergin Erginer in 1998 were used as collecting data instruments._x000B_The software SPSS version 17 was used in all statistical analyses of the study data. Nonparametric methods were preferred due to the study data obtained did not show normal distribution. Mann-Whitney U test and Wilcoxon test were used in analyzing the data. The results obtained were evaluated with 95% confidence interval and a value of P<0.05 was considered statistically significant._x000B_The results obtained in the study are as follows:_x000B_5. In teaching of turkish lesson at primary school fourth class, apprehending what is being read points demonstrated significant difference according to firsttest and lasttest in the experiment group which the multiple inteligence theory was applied._x000B_6. In teaching of turkish lesson at primary school fourth class, writting skills points demonstrated significant difference according to firsttest and lasttest in the experiment group which the multiple inteligence theory was applied._x000B_7. Apprehending what is being read lasttest points indicate significant difference in favor of experiment group when comparing the experiment group which the multiple inteligence theory was applied and the control group which available teaching technique was used._x000B_8. Writting skills lasttest points show significant difference in favor of experiment group when comparing the experiment group which the multiple inteligence theory was applied and the control group which available teaching technique was used. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Anadil = Mother tonque ; Okuma-anlama = Reading-comprehension ; Okuma-anlama becerisi = Reading-comprehending skill ; Türkçe = Turkish ; Türkçe dersi = Turkish lesson ; Türkçe öğretimi = Turkish teaching ; Yazılı anlatım = Written expression ; Yazılı anlatım becerisi = Writing skills based ; Çoklu Zeka Kuramı = Multiple Intelligence Theory ; Çoklu zeka = Multiple intelligence ; Öğretim = Teaching ; Öğretim yöntemleri = Instsruction methods ; İlköğretim = Primary education ; İlköğretim öğrencileri = Primary education students en_US
dc.title İlköğretim 4. sınıf Türkçe dersi öğretiminde çoklu zeka uygulamalarının öğrencilerin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerileriyle ilgili deneysel bir araştırma en_US
dc.title.alternative An experimental study about the effect of multiple inteligence applications on students´ apprehending what is being read and written expression skills in teaching of Turkish lesson at fourth class of primary school en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account