DSpace Repository

Le discours publicitaire et l'enseignement des verbes et des adjectifs subjectifs à l'aide des textes publicitaires

Show simple item record

dc.contributor.author BULUT, Mümün
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:09Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:09Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7026 NULL
dc.description.abstract Yabancı dil öğretimi her toplumda öncelikli olarak ele alınan önemli bir konudur. Fakat doğal ortamında konuşulmayan bir dil öğretimi, diğer bir deyişle çalışmamızdaki Fransızca örneği, kolay bir süreç değildir ve bu yüzden de yeni yöntemler ve materyaller geliştirme ihtiyacı her zaman olmuştur. Öğretilmek istenen yabancı dili sadece okul ortamında en iyi şekilde öğretmek için dili bütün boyutları ile ele almak zorundayız. İnsan dilinin ayrılmaz bir parçası ve iletişim kurma sürecinde önemli bir yere sahip olan öznellik de, incelenmesi ve yabancı dil öğretiminde ele alınması gereken bir konudur. Çalışmamızda, öznellik üzerine yapılan dilbilimsel çalışmaların ışığında öznelliğin önemi ve dilbilimdeki yerini, sözceler içerisinde anlatılmasını sağlayan dilsel öğelerin yabancı dil öğretimindeki yerini açıklamaya çalıştık._x000B_Etkin bir öğrenmenin gerçekleşmesi sadece dilbilgisi kurallarını öğrenmekten geçmez. Zaten yabancı dil sınıflarında uygulanan alıştırmalar ve değerlendirmeler gittikçe sözceleme kuramıyla bütünleşmiştir. Burada önemli olan öğrencinin yabancı dili söylemi içerisinde öğrenmesidir. Bu yüzden, çalışmamızda incelediğimiz reklam afişlerinde kullanılan fiil ve sıfatları dilbilimsel açıdan ele aldık._x000B_Diğer yandan, bir yabancı dil öğretim sürecinde, öğrenilmesi öngörülen yabancı dilin kültürünün de tanınması yadsınamaz bir gerçektir. İncelediğimiz reklam afişleri de dolayısıyla bir dilin kültürünü ve aynı zamanda konuşulan günlük dili yansıtmakta ve öznellik bildiren öğeler taşımaktadır._x000B_Diğer alanlarda da olduğu gibi, yabancı dil öğretiminde de görsel öğe kullanımının öğrenmeyi kolaylaştırıp daha kalıcı kıldığı bir gerçektir. Bütüncemizi oluşturan görsellerde geçen metinlerin öğrencilerin dil becerilerine katkıda bulunacağı ve öğrencilerin kelime bilgisini geliştireceğini düşünmekteyiz. Teaching a foreign language is an essential key in all the modern societies. But the teaching of a foreign language, French in our case, in its environment of non French-speaking learning is not an easy process and, consequently, always requires improvement by developing new methods and materials. All aspects of the target language should be evaluated to best teach it either in a school or at university level._x000B_The subjectivity, being an intrinsic property of the human language and having an important role in the process of the communication, must be part of the process of teaching of a foreign language. This is what we tried to show in this present study,under the light of the linguistic studies on the subjectivity._x000B_An effective learning is not only made out of grammatical rules. Moreover, the evaluations and the exercises proposed in a class of language integrate more and more the theory of the statement. What is important here is that the learner can learn a foreign language in its discursivity. Consequently, in our study, we examined the verbs and the subjective adjectives used in the advertising posters from the linguistic point of view._x000B_On the other hand, in the process of the teaching of a foreign language, the recognition of the culture of the target language is an undeniable fact. Thus, the advertising posters, which we examined, reflect the French culture and the everyday language and also carry marks of the subjectivity._x000B_As it is in the other domains, it is true that using visual elements in the foreign languages teaching is a fact which makes the task easier and more effective. We believe that the advertising texts are going to contribute to language skills of the learners and to improve their vocabulary en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Reklam söylemi, öznellik, Fransızca öğretimi,Advertising discourse, subjectivity, French teaching en_US
dc.title Le discours publicitaire et l'enseignement des verbes et des adjectifs subjectifs à l'aide des textes publicitaires en_US
dc.title.alternative Reklam söylemleri ve reklam metinleri yardımıyla öznellik içeren sıfat ve fiillerin öğretimi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account