DSpace Repository

Karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına ve özdüzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author GÜLER, Bekir
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:00Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:00Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7024 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına ve özdüzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada 2012-2013 öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfında öğrenim görmekte olan 30?u deney ve 31?i kontrol grubunda olmak üzere toplam 61 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Çalışma ?Özel Öğretim Yöntemleri 1? dersi kapsamında yürütülmüştür. Deney grubu karma öğrenme yöntemi ile öğrenim görürken, kontrol grubu geleneksel yüz yüze eğitim ile öğrenim görmüştür. Derslerde her grup için aynı ders materyalleri (ders notları, sunumlar, örnek çalışmalar, videolar, ödev dosyaları, değerlendirme raporları) hazırlanmış ve ders kapsamında kullanılmıştır. Karma öğrenme yönteminde gerekli olan internet ağı için www.e-dersim.net web sayfası oluşturularak buraya bir ders yönetim sistemi olan Moodle (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) yazılımı kurulmuştur. Karma öğrenme çalışmaları bu sistem üzerinden yürütülmüş ve deney grubu ile yapılan tüm paylaşımlar buradan yapılmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı çalışmada öğretmen adaylarında meydana gelen değişim ve gelişimler, ?Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği?, ?Özdüzenleme Becerileri Ölçeği? ve ?Bilimsel Süreç Becerileri Testi? ile ölçülmüştür. Ölçekler ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre, karma öğrenme ve yüz yüze eğitim ile öğrenim gören öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bununla birlikte karma öğrenme grubunda yer alan öğretmen adaylarının özdüzenleme becerilerinde bir farklılık olmazken, yüz yüze eğitim ile öğrenim gören öğretmen adaylarının puanlarında düşüş olduğu görülmüştür. Benzer şekilde yüz yüze eğitim grubunun bilimsel süreç becerileri ön test puanları anlamlı derecede yüksek iken son testlerde gruplar arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, karma öğrenme çalışmalarının daha geniş kitleler üzerinde ve daha fazla ders üzerinde yürütüldüğü yeni araştırmalar yapılabilir. Ayrıca karma öğrenme sürecinin olası olumsuz yönlerinin görülmesini sağlayabilecek nitel araştırmalar yapılarak daha etkili çalışmalar yürütülebilir. Karma öğrenmenin daha geniş kapsamda uygulanmasında önemli bir unsur olacak olan öğretmen adaylarının da bu yöntemin faydalarını daha iyi anlamalarını sağlayabilecek yeni çalışmaların yürütülmesi de faydalı olacaktır. The purpose of this study is to investigate the effects of blended learning method on pre-service science and technology teachers? attitudes towards technology and self-regulation and science process skills. In total, 61 third grade pre-service teachers enrolled in the department of Elementary Science Education at the Dokuz Eylul University Faculty of Education in the academic year 2012-2013 was the participants of the study. The study was conducted within the scope of ?Special Teaching Methods? course. While the experimental group was studying with blended learning method, control group was studying with traditional face to face education. In the courses, same materials (course notes, presentations, sample studies, videos, homework files, assessment reports) were prepared for each group and these materials were used in courses. The web site www.e-dersim.net was created for the network which is necessary for blended learning and Moodle (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment), a learning management system, was established on the web site. The blended learning activities were conducted over this software and all sharing in experimental group were conducted there. In the study, in which semi-experimental study with pre- and post-test, future changes and developments in preservice teachers were examined via ?Attitudes Towards Technology?, ?Self-Regulation Skills Scale? and ?Science Process Skills Test?. The scales were applied as pre and post-test. According to findings of the study, no difference between preservice teachers? attitudes towards technology in both blended and face to face learning environment was seen. However, while there was no difference between self-regulation skills of the preservice teachers in blended learning group, face to face group?s score decreased. Similarly, while the face to face group's science process skills pre-test scores were significantly higher than the blended group, there was not seen any significant difference post-test scores between groups. Looking at the results obtained from the study, new research in which blended learning studies conducted on a wider and more courses can be carried out. In addition, more effective studies can be conducted by carrying out qualitative research that make it possible to see potential negative aspects of blended learning. It will be useful to conduct new research that make teachers, who will be an important element in implementation of blended learning on a wider range, understand the benefits of this method en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Karma Öğrenme, Yüz Yüze Eğitim, İnternet Destekli Öğretim, Teknolojiye Yönelik Tutum, Özdüzenleme Becerileri, Bilimsel Süreç Becerileri. Blended Learning, Face to Face Education, Internet-Supported Teaching, Attitudes Towards Technology, Self-Regulation Skills, Science Process Skills. en_US
dc.title Karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına ve özdüzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of blended learning method on preservice elementary science and technology teachers' attitudes toward technology and self-regulation and science process skills en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account