DSpace Repository

İlköğretim 6-7-8. sınıflarda Türkçe dil bilgisi öğretiminde fiil

Show simple item record

dc.contributor.author KARAGÖZ, Melda
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:58Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:58Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7007 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma, fiillerin akademik yayınlar, 2005 Türkçe öğretim programı ve 6, 7, 8. sınıf ders kitaplarında nasıl yer aldığını belirlemek ve bu üç değişkenin dil bilgisi öğretimini nasıl etkilediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Tez, beş ayrı bölümden oluşmaktadır: I. Bölümde (Giriş), dil bilgisi, dil bilgisi öğretiminin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemi, dil bilgisi öğretimindeki temel ilkeler hakkında bilgiler ile araştırmanın amacı, önemi ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur. II. Bölümde, tez konusu ile ilgili yayınlar araştırılmıştır. III. Bölümde, araştırmanın yöntemi üzerinde durulmuştur. IV. Bölümde, fiiller konusuna ait tüm alt başlıkların akademik yayınlarda, 2005 Türkçe öğretim programında ve 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarında nasıl yer aldığı belirlenmiştir. V. Bölümde (Sonuç), genel bir değerlendirme yapılmıştır ve eksikliklerin çözümü için önerilerde bulunulmuştur. Çalışmamız sonunda ulaştığımız verilere göre akademik yayınlarda fiil konusunun kapsam geçerliliği farklılıklar göstermektedir. 2005 Türkçe öğretim programında ise akademik yayınlara oranla konunun kapsam geçerliği azaltılmıştır. Öğretim programındaki azaltılmışlık 6, 7, 8. sınıf ders kitaplarına da yansımış konuyla ilgili etkinliklerde yetersizliklerin olduğu gözlemlenmiştir This study aims to determine how verbs take place in academic publishings and in the course books of 6, 7 and 8. classes in the Turkish Instruction Schedule (2005). Thesis consists of five chapters: In the first chapter (Introduction), grammar, the importance of grammar in Turkish education, basic principles of grammar instruction, the purpose, importance and the restirictions of the study were referred. In the second chapter, publications about the thesis subject were researched. In the third chapter the method of the study was referred. In the fourth chapter, all the subtitles about verbs in academic publishings, and in the course books of 6, 7 and 8. classes in the Turkish Instruction Schedule (2005) were determined. In the fifth (Conclusion) chapter, a general consideration about and some suggestions for the deficiencies about the subject were offered. According to the data we accessed, the content validity of the verbs subject varies in the academiz publishings. On the other side, compared to academic publishings, in the Turkish Instruction Schedule (2005), the content validity of verbs subject has been decrease. The decrease of the subject in the instruction programme has reflected to the course books in the 6, 7 and 8. classes and it was observed that the situation has resulted with the deficiencies in the learning activities en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Ders kitapları = Textbooks ; Dilbilgisi = Grammar ; Fiil = Act ; Türkçe öğretimi = Turkish teaching en_US
dc.title İlköğretim 6-7-8. sınıflarda Türkçe dil bilgisi öğretiminde fiil en_US
dc.title.alternative Teaching verbs in Turkish grammar in primary education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account