dc.description.abstract |
Bu araştırma; Türkiye? de ortaöğretim görsel sanatlar eğitiminde `Tarihi çevre ve müze bilinci? konularının incelenmesi konusunu, ilgili literatürün taranması, yapılan örnek uygulamalar ve sonuçlarının değerlendirilmesi yöntemleri ile hazırlanmıştır. Birinci bölümde konunun problemi, amacı ve alt problemleri ortaya konularak araştırmanın çerçeve programı oluşturulmuştur. Bu program içeriğin geliştirilmesinde yol gösterici bir nitelik taşımıştır. Kavramsal çerçevenin yer aldığı ikinci bölümde, sanat eğitimi, görsel sanatlar eğitimi, müze ve müzecilik, tarihi çevre ve müze eğitimi konuları ele alınmış ve geniş çerçevede incelenmişlerdir. Üçüncü bölümde ilgili araştırmalar doğrultusunda belirlenen çalışma grubu ile örnek uygulamaların nasıl yapılacağı, verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasının yöntemlerinin ne olacağı kısacası çalışma yönteminin belirlenmesi çalışması yapılmıştır. Dördüncü bölümde de bir önceki bölümde belirlenen kriterler doğrultusunda ortaöğretim görsel sanatlar dersi programları incelenerek, orta öğretim 10.sınıf öğrencilerinden oluşan çalışma grubu ile yapılan uygulamanın bulgu ve yorumları değerlendirilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise kavramlar, uygulamalar ve araştırmalar ile elde edilen veriler ışığında ulaşılan sonuç ve öneriler belirtilmiştir. This research has been done on ‗The awareness of historical environment and museum‘ in secondary school visual arts education in Turkey using the method of the related literature review and the outcome evaluation of the application examples. In the first chapter the framework program of the research has been prepared by defining the problem, the sub-problems and the aim of the subject. This program has a guiding qualification for the development of the content. In the second chapter which is the conceptual framework of the research; art education, visual art education, museums and museology, historical environment and museum education issues have been discussed and broadly searched. The third chapter presents a study on how the sample applications will be done by the working team that is determined in accordance with the research, what methods will be used for the collection, analysis and interpretation of the data; briefly the determination of the method for the research. In the fourth chapter secondary education visual arts lesson program has been analyzed in accordance with the criteria set in the previous chapter and a evaluation has been done on the findings and the comment of the application that has been held with the working group consisted of 10 th grade secondary school students. In the fifth and last chapter conclusion and suggestions have been stated on the basis of data obtained by the concepts, applications, and researches. |
en_US |