dc.description.abstract |
Bu araştırmada lise öğrencilerinde akademik güdülenmeyi yordayan bazı değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada akademik güdülenmeyi yordayan değişkenler olarak, kişilik, özyeterlik ve mükemmeliyetçilik değişkenleri seçilmiştir. Bu araştırma betimsel yöntemli ilişkisel tarama modelli bir yordama çalışması niteliğindedir. Araştırmaya 2011-2012 eğitim öğretim yılında İzmir İli Konak İlçesinde bulunan Anadolu Liselerinde 9, 10, 11, 12. sınıflarda öğrenim gören 293?ü kız, 209?u erkek toplam 502 lise öğrencisi katılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak "Akademik Güdülenme Ölçeği", "Özyeterlik Ölçeği", "Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği", "Çocuk ve Ergen Mükemmeliyetçilik Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemesi SPSS 17 (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) paket programı kullanılarak yapılmıştır. Akademik güdülenme değişkeni bağımlı değişken olarak ele alınmış ve bu değişkenin kişilik, özyeterlik ve mükemmeliyetçilik değişkenleri tarafından yordanıp yordanmadığı adımsal çoklu regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda kişilik, kendine yönelik mükemmeliyetçilik ve özyeterlik değişkenlerinin akademik güdülenmeyi yordadığı belirlenmiştir. Sorumluluk sahibi, kendine yönelik mükemmeliyetçi ve özyeterlik algısı yüksek öğrencilerin akademik güdülenme seviyelerinin de yüksek olması beklenebilir. The purpose of the study was to determine some variables that to predict academic motivation among high school students. In this study, personality, self efficiacy and perfectionism were chosen as variables that predict academic motivation. This study is a descriptive regressional study. The participants of the research were high school students (9th, 10th, 11th, 12th) in Konak, İzmir at the education year of 2011-2012. 293 of sample were female, 209 of sample were male. "Academic Motivation Scale" , "Self Efficiacy Scale", "Adjective Based Personality Inventory", "Child and Adolescent Perfectionism Scale" and "Information Form" were used as data gathering instruments. Statistical analyses of data was made by using SPSS 17 (Statistical Package for Social Sciences). Academic motivation variable was evaluated as a dependent variable and whether this variable was predicted by the independent variables, personality, self efficiacy and perfectionism were analysed by Stepwise Multiple Regression Analysis. The results showed that personality, self oriented perfectionism and self efficiacy variables predicted academic motivation. The students who are conscious, self oriented perfectionist and self efficient have high academic motivation. |
en_US |