Abstract:
Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Dersi 6. Sınıf ?Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme? ünitesinin araştırmaya dayalı öğrenme yöntemi ile uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2011?2012 eğitim öğretim yılında İzmir iline bağlı bir devlet okulu 6. sınıflarında uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile 2005 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı doğrultusunda öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve fen ve teknolojiye yönelik tutumları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Elde edilen bu sonuçlara göre araştırmaya dayalı öğrenme yönteminin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı, bilimsel süreç becerilerini ve fen ve teknolojiye yönelik tutumlarını geliştirdiği ortaya konulmuştur. The aim of this research is to investigate effects of inquiry based learning methods regarding the biology unit Reproduction, growth and living organics' on the students' academic success, scientific process skills and the attitudes toward science and technology. This research used a pre-post test quasi-experiment with control group. It took place in an Izmir?s Primary School in Izmir with sixth grader between 2011 and 2012 school year. The result of the findings showed that there are statistical differences between the experimental group students in inquiry-based learning method and the control group students studying in accordance with 2005 Science and Technology Lesson Curriculum in terms of academic achievement, science process skills and attitudes toward science and technology._x000B_It is thought that the usage of inquiry based learning will increase students' achievement and will develop their science process skills and attitudes toward science and technology.