Abstract:
Tarihte Ege Bölgesi ve İzmir' antik değerlere sahip bir coğrafi bölge olarak eski kültür ve medeniyetlere beşiklik yapması ve bugünkü Batı Medeniyeti'nin temelini oluşturan yerlerden biri olması açısından önem kazanmıştır. İstanbul'dan sonra ülkenin önde gelen sanayi ve ticaret merkezi olarak Anadolu'nun en önemli liman şehri olan İzmir ve bölgesinde eğitim ve kültürel hayat daima canlı olmuştur. Bu nedenle İzmir'de meydana gelen çeşitli eğitim ve kültürel hareketler günümüz içinde ışık tutacak nitelikte olması açısından önem kazanmaktadır. İzmir'de Eğitim ve öğretimdeki bu yenilik ve öncü hareket ilköğretim meseleleri üzerine olmuştur. Bu süreçte ortaya çıkan “Pedagojik Danışma Kurulu†çalışmaları bir çeşit “Eğitim Hamlesi†ya da “Meslek Hareketi†olarak ele alındı ve uygulandı. Bu amaçla 24-25 Eylül 1949 tarihinde Bergama, Kınık ve Dikili öğretmenleriyle Bakırçay Havzası'nda 200'den fazla öğretmen tarafından Bergama Halkevi'nde üç gün süren Bergama I.Pratik Eğitim Kongresi yapıldı. Bu faaliyetin sonucunda İzmir'de ilk defa ilkokul öğretmenleri örgütlü bir toplantıya kavuşmuş oldu.Böylece İzmir'de 1950-1956 yılları arasında uygulanan Pratik Eğitim Kongreleri çalışmaları, eğitim ve öğretime ilişkin kararların bakanlık merkez teşkilatının dışında taşrada uygulayıcılarının ve katılımcılarının da o mahalli bölgede çalışan eğitimcilerin oluşturduğu önemli bir “Mahalli Eğitim Uygulamasıâ€nın Türkiye'deki ilk ve tek örneğidir. Genel olarak Türk Eğitim Tarihi içerisinde çalışmaları ile önemli bir yer tutan “Pedagojik Danışma Kurulu Çalışmaları†eğitim ve öğretimde çalışmaların sistemli hale getirilmesinde, kalitenin artırılmasında ve işbirliğinin sağlanmasında geçmiş dönemlerde uygulanan ilk ve tek “örnek bir model†olarak yer almıştır. Anahtar Kelimeler: İzmir, Eğitim-Öğretim, Pedagoji, Eğitim Tarihi In the history,The Eagen Region and İzmir became important with the values of its geographic area as the cradle of the ancient cultures and being one of the places that form the basis today's Western Civilization.Coming after İstanbul, the country's leading industrial and commercial center, İzmir is the most important port city of Anatolia in which the educational and cultural life has always been alive. Therefore,the various educational and cultural movements in İzmir are gaining importance in terms of their quality of giving light for today. The innovation and the pioneering movement in training and education in İzmir have been on the issues of primary education. During this process the studies of “Pedagogical Advisory Board†were considered and applied as a kind of“Training Breakthrough†or “Job Actionâ€. For this purpose,a three day congress was held in the Bergama Community Center in Bakırçay Area by more than 200 teachers from Bergama, Kınık and Dikili, on the 24 to the 25 of September 1949.It wasâ€The First Bergama Practical Education Congress†As a result of this activity, the primary school teachers reached an organized meeting in İzmir fort he first time.Consequently,the practical training congress Studies performed between 1950-1956 in İzmir were the first and only example of“Local Education Aplicationâ€of Turkey in which the decisions concerning education and training were taking outside the ministrial central Constition,in the provinces and the participants and practitioners were the educators working in that local area. In general, studies of “Pedegogical Advisory Board†in makimg sysmatic education and training efforts, co-operation in improving the quality of the provision have an important place in Turkish History of Education .They were applied the first in the past and callled “the only model†Key Words: İzmir,Education-Training, Pedagogy,History of Education