DSpace Repository

TURİSTİK ÜRÜN SATIN ALMA DAVRANIŞININ TEKNOLOJİ KABUL MODELİ İLE İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Türker, Ali
dc.contributor.author ÖZALTIN TÜRKER, Gülay
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:56:40Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:56:40Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5717 NULL
dc.description.abstract Günümüzde internet kullanımının hızlı bir şekilde toplumun her kesiminde yaygınlaşması, bireylerin yaşamları kadar tüketici olarak da alışkanlık ve davranışlarını değiştirmiştir. Son yıllarda ortaya çıkan önemli olgulardan biri olan internet üzerinden alışveriş, turistlerin satın alma karar sürecini etkilemekte, karar sürecinin aşamalarında belirleyici bir faktör olarak karşımıza çıkmakta, bu nedenle turizm ürünü satın alma kararında gittikçe önem kazanan ve üzerinde tartışılan bir konu haline gelmektedir. Türkiye'de internet üzerinden alışveriş konusunda turistlerin davranışlarını inceleyen araştırma sayısı henüz çok yetersizdir. Bu çalışma Türkiye' ye gelen turistlerin ealışverişe ilişkin davranış ve eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmakta olup, aynı zamanda bireylerin teknoloji kabul davranışını açıklayan Teknoloji Kabul Modeli'nin (TKM), turistlerin internet üzerinden alışveriş davranışını ve internet üzerinden alışveriş davranışına dönük niyet ve fiiliyata dökülen davranışını açıklamaktaki yeterliliğini tartışmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, turistik ürün satın alma davranışının Teknoloji Kabul Modeli ile incelemektir. Turistik ürün satın alma davranışı üzerinde etki eden faktörlerin ve bu faktörlerin davranışı etkileme yönleri ve oranlarının tespiti, turizm alanında gerçekleştirilecek elektronik pazarlama faaliyetlerine ışık tutacaktır. Today, the quickly spreading of Internets' using throughout all part of the community, changed the individuals habits and behaviors as a consumer as well as their lives. One of the important phenomena occurring In recent years, shopping over the Internet, could affect the tourists' purchase decision process and exist as being a determining factor in the decision process stages, so it is becoming a controversial issue and increasingly important issue on the tourism product buying decision. In Turkey the number of research topics examining the shopping behavior of tourists over the Internet, is yet very insufficient. This study is being done in order to determine the behavior and tendencies of tourist coming to Turkey related to e-shopping, but also to discuss the efficiency of TAMs' explaining the behavior of tourists through buying on internet. The main objective of this study is to examine the tourist product purchase behavior with the Technology Acceptance Model. The determination of the factors on touristic buying behavior and the directions and rates, will shed the light over electronic marketing activities. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject The process of tourists' buying decision, Online behavior, Technology acceptance model.Turistlerin Satın Alma Karar Süreci, Online Davranış,Teknoloji Kabul Modeli. en_US
dc.title TURİSTİK ÜRÜN SATIN ALMA DAVRANIŞININ TEKNOLOJİ KABUL MODELİ İLE İNCELENMESİ en_US
dc.title.alternative INVESTIGATION OF TOURISM PRODUCT PURCHASING BEHAVIOUR BY THECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account