DSpace Repository

TURİZM LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL EMEK DENEYİMLERİNİN KARİYER TERCİHLERİNE ETKİLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author DURAN, Erol
dc.contributor.author Gümüş, Murat
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:56:30Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:56:30Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5714 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, turizm öğrencilerinin staj dönemlerinde yaşadıkları duygusal etkileşimlerin kariyer tercihlerine etkisini bir yapısal model üzerinden belirlemektir. Staj dönemi duygusal deneyimleri, öğrencilerin turizm işlerinin kendi duygusal yönlerine uygun olup olmadığının farkına varmaları açısından önemlidir. Turizm öğrencilerinin staj döneminde karşılaştıkları duygusal emek deneyimlerinin kariyer tercihlerine etkileri altı gizil yapı ve altı hipotezden oluşan bir model ile sınanmıştır. Bu kapsamda Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yükseokulu'nda öğrenim gören 163 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Elde edilen verilere LİSREL 8,54 yapısal eşitlik paket programı aracılığıyla doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi başarıyla uygulanmıştır. Sonuçlar turizm öğrencilerinin kariyer tercihlerinin turizm sektöründe karşılaştıkları duygusal emek deneyimlerinden yoğun olarak etkilendiğini göstermektedir The aim of this study is to explore the effect of internship based emotional interactions of tourism students on their career preferences through structural equation modeling. The importance of internship based emotional experience of students is that they realize whether tourism works match their emotional sense or not. Factors influencing effects of emotional labor experiences during the internship period on tourism students' career preferences were examined using a model consisting six latent constructs and six path hypotheses. Within this context, findings from 163 student-respondents from Çanakkale Onsekiz Mart University, School of Tourism and Hotel Management were analyzed. Utilizing LISREL 8,54 structural equation analysis package, a confirmatory factor analysis and path analysis were performed successively on the collected data. Results indicated that the tourism students' career preferences are likely to be strongly affected by their emotional labor experiences in tourism sector. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Emotional Labor, Tourism Undergraduate Students, Internship, Structural Equation Modeling. Duygusal Emek, Turizm Lisans Öğrencileri, Staj, Yapısal Eşitlik Modeli. en_US
dc.title TURİZM LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL EMEK DENEYİMLERİNİN KARİYER TERCİHLERİNE ETKİLERİ en_US
dc.title.alternative EFFECTS OF TOURISM UNDERGRADUATE STUDENTS' EMOTIONAL LABOR EXPERIENCES ON THEIR CAREER PREFERENCES en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account