dc.contributor.author |
GÜMÜŞ, NEVZAT
|
|
dc.contributor.author |
İlhan, Ali
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-28T11:56:07Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-28T11:56:07Z |
NULL |
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5707 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, küreselleşmenin Türkiye üniversitelerinde yer alan coğrafya öğretmenliği ve coğrafya bölümlerinin yapısı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Gelişmiş ülkelerin çoğunda Türkiye'de olduğu gibi coğrafya bölümleri, fen-edebiyat fakülteleri ve coğrafya fakültesi; edebiyat fakülteleri bünyesinde yapılanmıştır. Lisans eğitim süresinin gelişmiş ülkelere göre Türkiye'de daha uzun olduğu görülmektedir. Gelişmiş ülkelerde coğrafya, coğrafya bölümleri şeklinde örgütlendiği gibi coğrafya ve planlama, coğrafya ve kent gelişimi şeklinde de örgütlenmiştir. Türkiye coğrafya bölümlerinde fiziki coğrafya anabilim dalı, beşeri ve iktisadi coğrafya anabilim dalı şeklinde yapılanmanın daha sınırlı olduğu göze çarpmaktadır. Türkiye'deki on beş coğrafya bölümünde ikinci öğretim verilmektedir. Türkiye'deki iki coğrafya bölümünde İngilizce hazırlık sınıfı bulunmaktadır. Türkiye'deki on bir coğrafya bölümü ECTS sistemine lisans eğitim programlarında yer vermektedir. Bu bağlamda, İngilizce hazırlık sınıfı ve ECTS-AKTS sistemi yaygınlaştırılıp bölüm sayısı ile anabilim dallarının yeniden düzenlenebilirliği yönünde çalışma yapılabilir. Makaleden elde edilecek bulgu ve sonuçların bundan sonra coğrafyanın yapısal özellikleri üzerine yapılacak çalışmalara katkıda bulunacağı umulmaktadır. The purpose of this study, the effect of globalization to determine on the structure geography teachers ((education and education science fields) and geography departments in Turkey universities. It has been done by the scan method. Geography departments arebeing established within the science and literature faculties in most developed countries asTurkey, Duration of undergraduate education is longer than the developed countries. Indeveloped countries geography is organized such as geography faculty, geography department, geography and planning, geography and urban development. Parts of thephysical geography, human and economic geography as a structure that stands out more limited in Turkey geography departments. The secondary education is given fifteen geography departments in Turkey. One geography departments has English preparatory class in Turkey. ECTS system is applied in the 11 geographical departments. , As a result, English preparatory class and ETCS system to be expanded and. number of department geography and it branches is re-configured in Turkey Universities. This research's conclusions can contribute to latter discourse analysis. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Globalization, University, Geography Department, Geography Education.Küreselleşme, Üniversite, Coğrafya Bölümü, Coğrafya Eğitimi. |
en_US |
dc.title |
KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE ÜNİVERSİTELERİ COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ VE BÖLÜMLERİ YAPISI ÜZERİNDE ETKİSİ |
en_US |
dc.title.alternative |
THE EFFECT OF GLOBALIZATION ON STRUCTURE OF THE DEPARTMENT OF GEOGRAPHY IN TURKEY UNIVERSITIES |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |