DSpace Repository

2000-2011 YILLARI ARASINDA TÜKETİCİLERİN MOBİL REKLAMLARA OLAN TUTUMLARINI İNCELEMEYE YÖNELİK YAPILAN ARAŞTIRMALAR

Show simple item record

dc.contributor.author ALTUĞ, Nevin
dc.contributor.author YÜRÜK, Pınar
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:56:00Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:56:00Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5705 NULL
dc.description.abstract Mobil telefon teknolojisindeki değişim ve mobil telefonların kullanımındaki hızlı artış, hem pazarlamacılar ve reklamcılar için, hem de araştırmacılar için tüketicilere ulaşmada yeni bir alan yaratmıştır. Bu nedenle, mobil telefonlar aracılığıyla yapılan pazarlama uygulamaları birçok araştırmaya konu olmuştur. Bu makale, "Tüketicilerin izinli reklamcılığı kabul edip etmedikleri, mobil reklamcılığın hangi türünü ya da türlerini benimsedikleri, mobil reklamların hangi içerik özelliklerinden daha çok etkilendikleri ve mobil reklamlara karşı nasıl bir tutum içinde olduklarını" ortaya koyan ilişkilerin literatürde yer alan teorik temellerini incelemekte ve ayrıca 2000-2011 yılları arasında gerçekleştirilmiş olan 44 ampirik araştırmanın bir özetini sunmaktadır. Changes in the mobile phone technology and the rapid increase in the use of mobile phones have created a new field both for marketers and advertisers as well as for researchers to reach consumers. Therefore, marketing applications made through mobile phones have become a subject for various researches. In this study, mobile marketing and advertising have been discussed. This paper investigates the theoretical base in the literature about the relations which display "whether the consumers approve the permitted advertising or not, which types of mobile advertising they adopt, which content specifications of mobile adverts affect them most and what kind of attitudes they develop against mobile adverts, besides that it presents a summary of 44 empirical studies which have been implemented between the years 2000-2011. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Mobil Pazarlama, Mobil Reklamcılık, SMS, MMS, Bluetooth.Mobile Marketing, Mobile Advertising, SMS, MMS, Bluetooth. en_US
dc.title 2000-2011 YILLARI ARASINDA TÜKETİCİLERİN MOBİL REKLAMLARA OLAN TUTUMLARINI İNCELEMEYE YÖNELİK YAPILAN ARAŞTIRMALAR en_US
dc.title.alternative A REVIEW OF EMPIRICAL STUDIES ON EXAMINING THE CONSUMERS' MOBILE ADVERTISING ATTITUDES BETWEEN 2000-2011 en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account