Abstract:
Bu araştırmanın amaçlarından biri, üniversite öğrencilerinin kadına yönelik şiddethakkındaki görüşleri ve deneyimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Diğeramacı ise, üniversite öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ilişkin görüşlerinin vedeneyimlerinin yaşam doyumları ile ilişkisinin araştırılmasıdır.Çalışma gurubu, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi'nde öğrenimgören 298 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların sosyo demografik özelliklerini, şiddeteilişkin görüşlerini ve deneyimlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafındangeliştirilen "Görüşme Formu" ve yaşam doyumu düzeylerini belirlemek için "YaşamDoyumu Ölçeği" kullanılmıştır. Sonuçlar, kadın öğrencilerin ekonomik özgürlük, kariyer,ev işleri gibi alanlarda, kadın erkek eşitliği düşüncesini daha çok benimsediğinigöstermektedir. Ancak kadın katılımcıların dayak konusunda; toplumsal cinsiyet rolleriaçısından evli kadınlara göre daha geleneksel görüşlere sahip olduğu belirlenmiştir. Aileiçinde şiddete maruz kalanların kalmayanlara göre, şiddete tanık olanların tanıkolmayanlara göre yaşam doyumları anlamlı düzeyde daha düşük bulunmuştur. Öğretmenadaylarının "kadına yönelik şiddetin önlenmesi" konusunda farkındalıklarını arttırmak,zihniyet dönüşümünü sağlamak, yasal süreçler ve haklar konusunda bilgi edinmelerinisağlayacak çalışmalara gereksinim olduğunu düşünülmektedir. One of the objectives of this study is to investigate the views and experiences ofuniversity students regarding violence against women in terms of several variables. The other is to investigate the relationship between university students' views and experiencesand their life satisfaction levels.The research group is 298 prospective teachers who attend Dokuz Eylül UniversityBuca Faculty of Education. In order to determine the participants' demographiccharacteristics and their views and experiences regarding violence against women, aninterview form, designed by the researchers, was used. Also, a Life Satisfaction Scale wasused to identify their life satisfaction levels. The results reveal that female students supportmen-women equality in terms of financial freedom, career and domestic works more thanmale students do. However, female participants were found to have more traditional viewsin comparison to married women in terms of gender roles in regard to physical violence(beating). Life satisfaction levels of students who experienced violence in family were foundmeaningfully lower than the life satisfaction levels of those who did not. Similarly, lifesatisfaction levels of students whom witnessed violence in family were meaningfully lowerthan those who did not. It is thought that studies increasing prospective teachers'awareness to prevent violence against women create a mentality change and inform themabout their legal rights and legal processes are needed.