DSpace Repository

Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ve E-MİY Analizlerinin Değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ÜNER, Tuğçe
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:52:48Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:52:48Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5648 NULL
dc.description.abstract Müşteriyle uzun vadeli ilişki kurmak ve bunun devamlılığını sağlayarak sadık müşteri yapmak işletmelerin en önemli amaçlarından biridir. Müşteriyle ilgili toplanan ve veri ambarında saklanan tüm veriler, veri madenciliği ile analiz edilerek bilgiye dönüştürülür. Böylece müşteri istekleri ön planda olacak şekilde, etkin bir pazarlama stratejisi uygulanmış olur. Ayrıca yeni teknolojiyle işletmelerin çok sayıda müşteriyle aynı anda birebir ilişki kurabilmesi, müşteri istekleri, müşteri şikayetleri, müşteri zevkleri, müşteri kayıpları ve geri kazanma, müşteri memnuniyeti vb. konularda analizlerin gerçekleştirilmesi, işletmelere zamanlama ve maliyet avantajı sağlamaktadır. Bu araştırma ile otomotiv sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ve Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetimi (e-MİY) uygulamasının, işletmede uygulanması ve uygulanmaması halindeki sonuçlar izlenerek, MİY ve e-MİY 'in önemini ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Setting up a long-term relationship with the customer and making it a loyal customer by maintaining the continuity of this relationship is one of the important aims of an enterprise. All data collected about customers which are kept in data warehouse become information by analyzing with data mining. So, an effective marketing strategy becomes applied, holding the customer wishes in the foreground. Also, it is provided that businesses have one-to-one contact with a lot of clients at the same time, make analysis about customer wishes, customer complaints, customer likes, customer losses and re-gains, customer satisfaction, etc., give advantage about timing and costs. With this research, it is aimed that the importance of CRM and e-CRM is put forward by following the results when they are applied or not applied in automotive sector. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Customer Relationship Management, Relationship Marketing, Customer Satisfaction, Customer Loyalty, Customer Value. Müşteri İlişkileri Yönetimi, İlişki Pazarlaması, Müşteri Tatmini, Müşteri Sadakati, Müşteri Değeri. en_US
dc.title Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ve E-MİY Analizlerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative THE EVALUATION OF CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM) AND E-CRM ANALYSIS OVER THE MARKETING en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account