DSpace Repository

Kolb'un Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri-III'ü Türkçeye Uyarlama Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Gencel, İlke Evin
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:40:42Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:40:42Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5475 NULL
dc.description.abstract Bireyler farklı yollarla öğrenmektedir. Öğrenme öğretme sürecinde kullanılan yöntemlerin ve eğitim teknolojisinin tüm öğrencilerde olumlu gelisme olusturmaması, öğrenme stilleri konusuna yoğunlasma sürecini baslatmıstır. Öğrenmenin farklı düzeylerde gerçeklesmesinin tek etkeni olmasa da öğrenme stilleri, öğrenme öğretme sürecinin en önemli bilesenlerindendir. Öğrenme stilleri çok boyutlu bir kavramdır. Farklı boyutlara odaklanılarak bir çok öğrenme stili modeli ve envanteri gelistirilmistir. Bu çalısmada, eğitim bilimleri alan yazınında önemli bir yere sahip olan D. A. Kolb'un deneyimsel öğrenme kuramı hakkında bilgi verilmekte ve bu kuramın bir uzantısı olarak ortaya koyduğu öğrenme stilleri envanteri'nin (III.Versiyon) Türkçeye uyarlanması sunulmaktadır. Örneklemi 320 öğrencinin olusturduğu arastırmanın bulguları, Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-III'ün Türkiye'deki ilköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesinde kullanılabilecek düzeyde geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir. Individuals learn in different ways and gain information quite differently. As teaching methods and education technologies used in the learning process do not fulfill the expectations, this leads to initiate and focus on learning styles process. Learning style is not the only agent that causes differences in learning however it is accepted as one of the most important components of the learning process. Focusing on different aspects, scholars have developed various learning styles inventories. This study gives information about Kolb's experiential learning theory and aims Learning Styles Inventory adaptation to Turkish primary school students. The sampling consists of 320 primary pupils. The findings indicate that Kolb's Inventory is reliable and valid to be used in identifying Turkish students' learning styles. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Learning styles, learning styles inventory, Kolb's experiential learning theory Öğrenme stilleri, öğrenme stili ölçeği, Kolb'un deneyimsel öğrenme kuramı en_US
dc.title Kolb'un Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri-III'ü Türkçeye Uyarlama Çalışması en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account