Abstract:
With its nature, historical and cultural values, Äzmir has a very important tourism potential. But, in spite of being one of the first tourist destinations in Turkey, the city lost its importance after 1990's. The state of the sector and the variety of the natural, historical and cultural values revealed the necessity of tourism product differentiation in Äzmir. In the first part of the study; the state of the tourism sector in Äzmir is analysed in depth and in the second part; findings and conclusions about the research are given. The conclusions from both the literature and field survey indicate that; Äzmir has to be marketed as a tourism destination and diverse tourism products such as; spa, trade exhibition, congress, culture, cruise-liner, third age, sports and special interest have to be developed. Äzmir, doğal yapısı, tarihi ve kültürel değerleri ile turizm açısından önemli bir potansiyele sahiptir. Äl Türkiye'de turizmin ilk gelistiği yerlerden biri olmasına rağmen, özellikle 1990 sonrasında bu önemini kaybetmistir. Äzmir'deki doğal, tarihi ve kültürel arz verilerinin çesitliliği talep yaratma bakımından turistik ürün çesitlendirmesinin gerekliliğini ortaya çıkarmıstır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan çalısmanın ilk bölümünde Äzmir turizminin mevcut durumu analiz edilmis, çalısmanın ikinci bölümünde ise, konuyla ilgili yapılan alan arastırması ile ilgili bulgu ve sonuçlara yer verilmistir. Gerek literatür taramasından gerekse alan arastırmasından çıkan sonuç; Äzmir'in turistik bir destinasyon olarak ele alınıp pazarlanması ile basta termal turizm ve ihtisas fuarcılığı olmak üzere, kongre, kültür, kruvaziyer, üçüncü yas, spor ve özel ilgi turizmi gibi turistik ürün çesitlerinin gelistirilmesi gerektiğidir.