DSpace Repository

Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author MARANGOZ, Mehmet
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:28:28Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:28:28Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5432 NULL
dc.description.abstract Kar amacı gütmeyen kurulusların (KAGK) toplumsal yasamdaki rolleri ve önemleri her geçen gün artarak devam etmektedir. Bir kurulusun (kar amaçlı veya amaçsız) basarılı olabilmesi için öncelikle ürettiği mal ve hizmetlerini hedef kitlesine doğru yer ve zamanda, doğru sekilde ulastırması gerekir. Aksi halde basarılı olması mümkün değildir. Bu nedenle kar amacı gütmeyen kuruluslar basarılı olabilmeleri için sosyal pazarlama yaklasımını kullanmalıdırlar. Artan nüfusun istek ve ihtiyaçlarını karsılamak için dünyanın sahip olduğu kaynakların bilinçsizce tüketilmesi ve gıda maddelerinde kimyasal maddelerin kullanılması sonucu insan sağlığına ve çevreye verilen zararlar herkesi endiselendirmektedir. Bizim gibi gelismekte olan ülkelerde çevrenin korunmasında ve çevresel konularda toplumun bilinçlendirilmesinde KAGK'lara büyük görev ve sorumluluklar düsmektedir. Bu çalısmada, KAGK'ların öncelikle hedef kitlelerini tam olarak belirlemedikleri ve bu nedenle de bu hedef kitleye uygun sosyal pazarlama karmasını gelistiremedikleri belirlenmistir. The role and importance of Non-Profit Organizations continues to grow in social life. In order to achieve success, an organization has to make sure that its products and service are transported to the target at the right place and time. Otherwise, success is not possible. Therefore, Non-Profit Organizations have to use the social marketing approach. The consumption of world sources to meet the needs of the increasing population and the use of chemical products that harm the world and human health worry a lot of people. It is the responsibility and duty of non-profit organizations to protect the environment and to increase the conscience of the community in developing countries. It is stated in this investigation that Non-Profit Organizations do not determine their targets in a specific way and for this reason an appropriate social marketing can not be developed for these targets. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Non-Profit Organization, Social Marketing Kar Amacı Gütmeyen Kurulus, Sosyal Pazarlama, en_US
dc.title Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma en_US
dc.title.alternative SOCIAL MARKETING ACTIVITIES IN NON-PROFIT ORGANIZATIONS AND AN INVESTIGATION CONCERNING ENVIRONMENTAL VOLUNTEER ORGANIZATIONS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account