dc.contributor.author |
MARANGOZ, Mehmet
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-28T11:28:28Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-28T11:28:28Z |
NULL |
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5432 |
NULL |
dc.description.abstract |
Kar amacı gütmeyen kurulusların (KAGK) toplumsal yasamdaki rolleri ve önemleri her geçen gün artarak devam etmektedir. Bir kurulusun (kar amaçlı veya amaçsız) basarılı olabilmesi için öncelikle ürettiği mal ve hizmetlerini hedef kitlesine doğru yer ve zamanda, doğru sekilde ulastırması gerekir. Aksi halde basarılı olması mümkün değildir. Bu nedenle kar amacı gütmeyen kuruluslar basarılı olabilmeleri için sosyal pazarlama yaklasımını kullanmalıdırlar. Artan nüfusun istek ve ihtiyaçlarını karsılamak için dünyanın sahip olduğu kaynakların bilinçsizce tüketilmesi ve gıda maddelerinde kimyasal maddelerin kullanılması sonucu insan sağlığına ve çevreye verilen zararlar herkesi endiselendirmektedir. Bizim gibi gelismekte olan ülkelerde çevrenin korunmasında ve çevresel konularda toplumun bilinçlendirilmesinde KAGK'lara büyük görev ve sorumluluklar düsmektedir. Bu çalısmada, KAGK'ların öncelikle hedef kitlelerini tam olarak belirlemedikleri ve bu nedenle de bu hedef kitleye uygun sosyal pazarlama karmasını gelistiremedikleri belirlenmistir. The role and importance of Non-Profit Organizations continues to grow in social life. In order to achieve success, an organization has to make sure that its products and service are transported to the target at the right place and time. Otherwise, success is not possible. Therefore, Non-Profit Organizations have to use the social marketing approach. The consumption of world sources to meet the needs of the increasing population and the use of chemical products that harm the world and human health worry a lot of people. It is the responsibility and duty of non-profit organizations to protect the environment and to increase the conscience of the community in developing countries. It is stated in this investigation that Non-Profit Organizations do not determine their targets in a specific way and for this reason an appropriate social marketing can not be developed for these targets. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Non-Profit Organization, Social Marketing Kar Amacı Gütmeyen Kurulus, Sosyal Pazarlama, |
en_US |
dc.title |
Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma |
en_US |
dc.title.alternative |
SOCIAL MARKETING ACTIVITIES IN NON-PROFIT ORGANIZATIONS AND AN INVESTIGATION CONCERNING ENVIRONMENTAL VOLUNTEER ORGANIZATIONS |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |