DSpace Repository

Turizm İşletmelerinde Kalite Fonksiyon Göçerimi: Seyahat Acentelerine Yönelik Varsayımsal Bir Yaklaşım

Show simple item record

dc.contributor.author Öter, Zafer
dc.contributor.author TÜTÜNCÜ, ÖZKAN
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:27:37Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:27:37Z NULL
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5417 NULL
dc.description.abstract Having emerged in Japan in 1966, The Quality Function Deployment (QFD) concept developed day by day as a result of successful implementations and spread over to western countries. Initially, aim of this method was to prevent inferior product design mostly experienced in manufacturing and assembly phases of industrial sectors. However, in the following periods QFD was accepted by other sectors. Being a customer-oriented product design and development model, QFD required a thorough specific and technical jargon and detailed computations at initial stage. Actually, social and psychological aspects of the language are also used. Moreover, QFD found a fertile application domain under Total Quality Management philosophy and it is becoming itself a production philosophy. Within this study, after having analyzed the emergence and development of QFD concept from a historical perspective, we have tried to clarify the concept itself together with secondary concepts. Then, we shed light on strong and weak aspects of the method. A relation is created between the method and travel agencies, which are a part of service industry. Finally, a hypothetical QFD implementation on a travel agency is carried out. Assuming this study to be the first in this domain, a strong wish of serving as guideline for future studies is shared by the authors. Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) kavramı 1966'da Japonya'da ortaya çıktıktan sonra başarılı uygulamalar sonucunda gelişmiş ve batı ülkelerine de yayılmıştır. Başlangıçta sanayi sektöründe, imalat ve montajla bağlantılı alanlarda ürün tasarımında görülen hataları önceden giderebilmek amacı taşıyan yöntem ilerleyen dönemlerde diğer sektörlerde de kabul görmüştür. Müşteri odaklı bir ürün tasarlama veya geliştirme modeli olan KFG başlangıçta oldukça spesifik ve teknik bir dil kullanımı ve detaylı hesaplamalar gerektirmiş iken günümüzde sosyal ve psikolojik dilin de kullanımı da mümkün olmaktadır. Hatta denilebilir ki, KFG Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin altında geniş bir uygulama alanı bulmuştur ve kendi başına bir üretim felsefesi haline gelmektedir. Bu çalışmada KFG kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi tarihi perspektiften ele alındıktan sonra, kavram ve ilgili yan kavramlara açıklık getirilmeye çalışılmış ve yöntemin zayıf ve güçlü yönlerine ışık tutulmuştur. Hizmet sektöründe yer alan turizm işletmelerinden seyahat acenteleri ile KFG yöntemi arasında ilişki kurulmuş ve son kısımda seyahat acentelerine yönelik varsayımsal (hypothetical) bir KFG uygulaması yapılmıştır. Alanında ilk olduğunu düşündüğümüz bu çalışmanın bundan sonraki çalışmalara ışık tutması beklenebilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Quality Function Deployment (QFD), Service Industry, Tourism, Travel Agency, Service design. Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), Hizmet endüstrisi, Turizm, Seyahat Acentesi, Hizmet Tasarımı. en_US
dc.title Turizm İşletmelerinde Kalite Fonksiyon Göçerimi: Seyahat Acentelerine Yönelik Varsayımsal Bir Yaklaşım en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account