DSpace Repository

Probleme Dayalı Tartışma Oturumlarının Bilişsel, Duyusal ve Bedensel Becerileri Geliştirmede Kullanılması: Bir Yüksek Denizcilik eğitim kurumunda alan Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author KALKAN, MUSTAFA
dc.contributor.author ZORBA, YUSUF
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:27:07Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:27:07Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5408 NULL
dc.description.abstract ‘Müfredat Geliştirme' , son zamanlarda akademiktartışmaların önemli konularından birini oluşturmaktadır.Özellikle denizcilik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında bukonu daha da önem kazanmaktadır. Müfredat, amaçları vehedefleri oluşturmanın temel yöntemidir. Öğrencilerin sorgulama,eleştirel düşünme, problem çözme , bilgi işleme ,bağımsız çalışmave yaşam boyu öğrenme türünden geliştirilmiş becerilerledonatılmaları için müfredatın bu becerileri geliştirmeye uygunşekilde hazırlanması gerekmektedir. Oluşturulan hedeflerin bilişsel, duyusal ve bedensel becerileri geliştirmesi ve öğrencilere yüksekdüzeyli zihinsel yetenekler, olumlu tutumlar ve iyi bir şekildekoordine edilmiş , fiziksel beceriler kazandırarak, bu becerilerisürdürülebilir özelliğe yükseltmesi gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı, DEÜ Deniz İşletmeciliği ve YönetimiYüksekokulu' nda uygulanan senaryolarda kullanılan sorularıve/veya talimatları analiz etmektir. Analiz bu soruların /talimatların, yukarıda sözü edilen becerileri geliştirme düzeylerinin belirlenmesini amaçlamaktadır.Elde edileceksonuçlara dayanarak , olumlu etki oranınını yükseltmede önerilergeliştirilecektir.Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm , müfredatoluşturulurken amaç ve hedeflerin belirlenmesinin önemineayrılmıştır.İkinci bölümün konusunu amaç ve hedeflerinsaptanması oluşturmaktadır. Üçüncü bölümde bilişsel , duyusal vebedensel beceriler tartışılmakta , her birindeki hedeflere yöneliksoru ve talimatlara uygun örnekler verilmektedir. Dördüncübölümde senaryolarda kullanılan soru ve talimatlar incelenmekteve genel bir değerlendirmeye yer verilmektedir . Son bölüm ,sonuçlar tartışma ve önerilerden oluşmaktadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Probleme dayalı öğrenme oturumları ,müfredat geliştirme , amaçlar /hedefler , bilişsel / duyusal /bedensel beceriler en_US
dc.title Probleme Dayalı Tartışma Oturumlarının Bilişsel, Duyusal ve Bedensel Becerileri Geliştirmede Kullanılması: Bir Yüksek Denizcilik eğitim kurumunda alan Çalışması en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account