dc.description.abstract |
‘Müfredat Geliştirme' , son zamanlarda akademiktartışmaların önemli konularından birini oluşturmaktadır.Özellikle denizcilik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında bukonu daha da önem kazanmaktadır. Müfredat, amaçları vehedefleri oluşturmanın temel yöntemidir. Öğrencilerin sorgulama,eleştirel düşünme, problem çözme , bilgi işleme ,bağımsız çalışmave yaşam boyu öğrenme türünden geliştirilmiş becerilerledonatılmaları için müfredatın bu becerileri geliştirmeye uygunşekilde hazırlanması gerekmektedir. Oluşturulan hedeflerin bilişsel, duyusal ve bedensel becerileri geliştirmesi ve öğrencilere yüksekdüzeyli zihinsel yetenekler, olumlu tutumlar ve iyi bir şekildekoordine edilmiş , fiziksel beceriler kazandırarak, bu becerilerisürdürülebilir özelliğe yükseltmesi gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı, DEÜ Deniz İşletmeciliği ve YönetimiYüksekokulu' nda uygulanan senaryolarda kullanılan sorularıve/veya talimatları analiz etmektir. Analiz bu soruların /talimatların, yukarıda sözü edilen becerileri geliştirme düzeylerinin belirlenmesini amaçlamaktadır.Elde edileceksonuçlara dayanarak , olumlu etki oranınını yükseltmede önerilergeliştirilecektir.Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm , müfredatoluşturulurken amaç ve hedeflerin belirlenmesinin önemineayrılmıştır.İkinci bölümün konusunu amaç ve hedeflerinsaptanması oluşturmaktadır. Üçüncü bölümde bilişsel , duyusal vebedensel beceriler tartışılmakta , her birindeki hedeflere yöneliksoru ve talimatlara uygun örnekler verilmektedir. Dördüncübölümde senaryolarda kullanılan soru ve talimatlar incelenmekteve genel bir değerlendirmeye yer verilmektedir . Son bölüm ,sonuçlar tartışma ve önerilerden oluşmaktadır. |
en_US |