dc.contributor.author |
MARANGOZ, Mehmet
|
|
dc.contributor.author |
USLU, Aypar T.
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-28T11:23:50Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-28T11:23:50Z |
NULL |
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5349 |
NULL |
dc.description.abstract |
Kar amacı gütmeyen kuruluşların (KAGK) toplumsal yaşamdaki rolleri ve önemleri her geçen gün artarak devam etmektedir. Bir kuruluşun (kar amaçlı veya amaçsız) başarılı olabilmesi için öncelikle ürettiği mal ve hizmetlerini hedef kitlesine doğru yer ve zamanda, doğru şekilde ulaştırması gerekir. Aksi halde başarılı olması mümkün değildir. Bu nedenle kar amacı gütmeyen kuruluşlar başarılı olabilmeleri için sosyal pazarlama yaklaşımını kullanmalıdırlar. Artan nüfusun istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için dünyanın sahip olduğu kaynakların bilinçsizce tüketilmesi ve gıda maddelerinde kimyasal maddelerin kullanılması sonucu insan sağlığına ve çevreye verilen zararlar herkesi endişelendirmektedir. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde çevrenin korunmasında ve çevresel konularda toplumun bilinçlendirilmesinde KAGK'lara büyük görev ve sorumluluklar düşmektedir. Bu çalışmada, KAGK'ların öncelikle hedef kitlelerini tam olarak belirlemedikleri ve bu nedenle de bu hedef kitleye uygun sosyal pazarlama karmasını geliştiremedikleri belirlenmiştir. The role and importance of Non-Profit Organizations continues to grow in social life. In order to achieve success, an organization has to make sure that its products and service are transported to the target at the right place and time. Otherwise, success is not possible. Therefore, Non-Profit Organizations have to use the social marketing approach. The consumption of world sources to meet the needs of the increasing population and the use of chemical products that harm the world and human health worry a lot of people. It is the responsibility and duty of non-profit organizations to protect the environment and to increase the conscience of the community in developing countries. It is stated in this investigation that Non-Profit Organizations do not determine their targets in a specific way and for this reason an appropriate social marketing can not be developed for these targets. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Non-Profit Organization, Social Marketing Kar Amacı Gütmeyen Kuruluş, Sosyal Pazarlama, |
en_US |
dc.title |
Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik bir Araştırma |
en_US |
dc.title.alternative |
Socıal Marketing Activıties In Non-Profit Organizations and An Investigation Concerning Environmental Volunteer Organizations |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |