DSpace Repository

Havalimanında Kuyruk Simülasyonu: İzmir-Gaziemir Adnan Menderes Havalimanı Uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author Akdeniz, Ahmet
dc.contributor.author TATAR, Bülent
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:23:03Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:23:03Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5335 NULL
dc.description.abstract Bilindiği gibi 6-16 Temmuz 2005 tarihleri arasında İzmir'de yapılacak olan 23. Uluslararası Üniversite Olimpiyat oyunları; dünya olimpiyatlarından sonra gerçekleştirilen en büyük spor organizasyonudur. 170 ülkeden 8000'e yakın sporcunun katılacağı bu organizasyonun başarılı olmasındaki ilk aşama tartışmasız havayolu ulaşımının düzenli sağlanmasıdır. Buradan hareketle; İzmir- TÜRKİYE Adnan Menderes Havalimanında ulusal trafiğin yanı sıra söz konusu tarihlerde uluslararası hava trafiğinin de yoğunlaşması nedeniyle havayolu ulaşımı optimizasyonuna gereksinim duyulması kaçınılmazdır. Buna bağlı olarak havalimanına gelen-giden uçakların bekleme optimizasyonunun yapılması gerekmektedir. Buna göre havalimanında yeni bir piste ihtiyaç duyulup duyulmadığı incelemesi yapılacaktır. Bunu yapabilmek için havalimanında 2002 yaz döneminin en yoğun günü olan 30-08-2002 baz alınarak inceleme yapılmıştır. Bahis konusu gün içerisinde havalimanını kullanan 100 uçak gözlemlenerek veriler elde edilmiştir. 23rd International Universiade Olimpic Games will be held in Izmir between July 6 and 16 and is the second largest organisation after world olimpic games. Almost 8000 athletes from 170 different countries will attend to the games and a well organised airway transportation traffic is one of the major concerns. Thus optimization of the airway traffic is needed also because of the expected increase of the density of Adnan Menderes Airport due to continuing national air traffic. Waiting time optimization of the incoming and outgoing planes is a necessity. So it will be examined if a new landing field is need or not. In order to do this the most crowded day 08 30 2002 is selected as a reference and analysis has been carried. Data have been collected from the observation of 100 planes that had been used on the selected date. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Simulation, Queueing Simulation, Optimization. Simülasyon, Kuyruk Simülasyonu, optimizasyon. en_US
dc.title Havalimanında Kuyruk Simülasyonu: İzmir-Gaziemir Adnan Menderes Havalimanı Uygulaması en_US
dc.title.alternative QUEUING LINE SIMULATION IN AIRPORT: APPLICATION OF İZMİRGAZİEMİR ADNAN MENDERES AIRPORT en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account