Abstract:
This article reviews the challenges and opportunities confronting the European Union in its trade and broader commercial policies, in what is a period of transition. The article begins by evaluating the foundations of the EU's ‘actorness' in trade policy, and in particular by identifying three underlying logics of EU policy development: the ‘internal' logic, the ‘external' logic and the ‘identity' logic. The interaction between these logics is seen as driving the ways in which the EU enters into global trade relationships, and as accounting for tensions and contradictions in a number of areas. Subsequent sections of the article deal with the images presented by the EU in trade policy, with the EU's changing position in world trade, with the current trade agenda and the new agenda of broader commercial policy. The article finishes with a review of potential future issues in EU trade and commercial policies, and with a reassessment of the ‘three logics' and their interaction. Bu makale Avrupa Birliği'nin, geçiş dönemi olarak nitelendirilebilecek bir dönemde, ticaret politikaları açısından karşı karşıya kaldığı zorlukları ve fırsatları incelemektedir. Makale öncelikle AB'nin ticaret politikası bağlamındaki "aktörlüğünün" temellerini değerlendirecek ve özelikle AB'de politika gelişimini etkileyen üç mantık olan ‘iç" mantık, ‘dış' mantık ve ‘kimlik' mantığını ortaya koymaya çalışacaktır. Bu mantıklar arasındaki etkileşim, AB'nin küresel ticaret ilişkilerine girme biçimlerini yönlendirme ve çeşitli alanlardaki tansiyon ve çelişkiler için hesap verebilirlik olarak görülmektedir. Makalenin ilerleyen bölümleri AB'nin dünya ticaretinde değişen konumu, mevcut ticaret gündemi ve daha kapsamlı ticari politika için oluşturduğu yeni gündem ile birlikte AB' nin ticaret politikasında sergilediği imajla ilgilenmektedir. Makale, AB ticaret politikasının gelecekteki olası konularını, üç mantığın yeniden değerlendirilmesi ve bunların birbiri ile etkileşimini gözden geçirerek sonlanmaktadır.