Günümüzde bilgiyi ezberlemeye çalışan değil, nasıl öğrendiğini bilen, öğrendiklerini anlamlandırabilen, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, bilgilerini uygulamaya koyabilen bireylere gereksinim duyulmaktadır. Bu becerilere sahip bireylerin yetiştirilmesinde önemli öğretim yaklaşımlardan biri de Beyin Uyumlu Öğrenme (BUÖ) yaklaşımı olarak görülmektedir. BUÖ, beyinde öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair bulgular ortaya koyan sinirbilim araştırmalarına dayalı, geniş kapsamlı bir öğrenme ve öğretme yaklaşımıdır. Bu çalışmada, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde BUÖ yaklaşımına göre hazırlanmış öğretim etkinliklerinin öğrencilerinin akademik başarılarına ve akademik benlik saygılarına olan etkisi incelenmiştir. Araştırma, yarı deneysel deneme modellerinden ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel modele” göre gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu İzmir ili Buca ilçesinde orta sosyo-ekonomik düzeyde bir devlet okulundan seçilen üç 5. sınıf oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersi akademik başarısını ölçmek için araştırmacılar tarafından geliştirilen “Akademik Başarı Testi”, ve akademik benlik saygısını ölçmek için Coopersmith (1991) tarafından geliştirilen ve Pişkin (1996) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Coopersmith Akademik Benlik Saygısı Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre BUÖ yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi akademik başarıları ve akademik benlik saygılarında kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek puan aldıkları belirlenmiştir.
The modern times require individuals who do not only accept and memorize the information served but also aware of the structure of respective learning; giving meanings to the data learned, acting in line with critical and creative thinking, and making use of the data learned in practice. One of the significant teaching approaches to train such skilled individuals is a brain based learning which is commonly accepted. The brain based learning is a wide-range approach that supported by the neurological research findings explaining how the learning happens in the brain. This study aims to explain the effects of the teaching activities prepared in accordance with the brain compatible learning approach on 5th grade students’ Social Sciences course towards their academic achievement, executive functions and academic self esteem. In this research, quantitative research methods were both used. An experimental and two control groups were composed in the research. "unsynchronized pretest-posttest control group quasiexperimental design with" quantitative research design was used. The participants of the research, were students from the middle socio-economic level of a public school in Buca district of Izmir province. The data collection tools of the study were: Coopersmith Academic Self Esteem Scale, originally designed by Coopersmith (1991) and oriented Turkish by Pişkin (1996), Which Social Studies Academic Achievement Test was developed by the researchers. According to the findings of the study, the experimental group had higher scores on academic achievement, and academic self-esteem than the control groups of the study and this difference continued in one month.