DSpace Repository

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI KİMYA LABORATUAR UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARISINA, BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE VE LABORATUAR PERFORMANSLARINA ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author ARI, Ercan
dc.contributor.author Bayram, Hale
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:53:38Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:53:38Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5136 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanmış genel kimya laboratuar öğretim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı, bilimsel süreç becerileri ve laboratuar performanslarına olan etkisini belirleyebilmektir. Bu araştırmada, "Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Deneme Modeli" kullanılmıştır. Araştırma, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda öğrenim gören 120 birinci sınıf öğrencisi ile Genel Kimya Laboratuarı-II dersi bünyesinde bir öğrenim dönemi boyunca yürütülmüştür. Deney grubunda bir dönem boyunca uygulanacak olan Genel Kimya Laboratuarı-II dersinde yer alan toplam 10 deney yapılandırmacı öğretim metoduna göre uygulanmıştır. Kontrol grubu da aynı 10 deneyi geleneksel (doğrulama) metoda göre gerçekleştirmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ışığında; akademik başarı, bilimsel süreç becerileri testi ve laboratuar performanslarına göre deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur. The aim of this study, designed according to traditional and constructivist approaches to teaching applications of scientific achievements, skills development and the scientific process of laboratory performance is to determine the effect. In this study, "Pre-Trial Model finaltest Control Group" is used. Research, Marmara University, Faculty of Education, Science Education Department of freshmen who are studying at the General Chemistry Lab within the course during the study period was conducted. In the experimental group, which will be implemented over a period of general chemistry laboratory courses in total, 10 tests were administered according to the constructivist teaching methods. Control group the same 10 esttraditional (authentication) performed according to the method. Research findings in light of the results obtained from the experimental and control groups did not create a meaningful difference in academic achievement pretest and post test in the experimental group was a significant difference. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Yapılandırmacılık, Kimya Laboratuarı, Bilimsel İşlem Becerileri, Laboratuar performans.Constructivism, Chemical Laboratory, Scientific Process Skills , Laboratory performence en_US
dc.title YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI KİMYA LABORATUAR UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARISINA, BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE VE LABORATUAR PERFORMANSLARINA ETKİSİ en_US
dc.title.alternative THE IMPACT OF CONTRUCTIVISM BASED GENERAL CHEMISTRY LABORATORY PRACTICES ON STUDENTS' THE ACHIEVEMENT, SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND LABORATORY PERFORMANCE en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account