DSpace Repository

NEGATİF BİLGİ KAVRAMI: HATA VE BAŞARISIZLIKLARDAN ÖĞRENME

Show simple item record

dc.contributor.author Akpınar, Burhan
dc.contributor.author Akdoğan, Süleyman
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:52:18Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:52:18Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5112 NULL
dc.description.abstract Bu çalısmada, hatalara dayalı olarak yapılandırılan negatif bilgikavramı tartısılmıstır. Deneme-yanılma yoluyla ve yansıtmacıanaliz seklinde yapılandırılan negatif bilginin teorik temelleri,yapılandırmacılık ve üstbilise dayandırılmaktadır. Negatif bilgi,hedefe gitmeyen yolları gösteren zihnin uyarı isaretlerinin toplamıve yapılmaması gerekenleri bilme (negatif uzmanlık) olaraktanımlanmaktadır. Negatif bilgi, kisisel gelisim, problem çözme vebilgelik düzeyinde öğrenmede kritik bir öneme sahiptir. Pozitifbilgiye odaklı eğitimin sınırlılıklarına karsın; negatif bilgi,öğrenme sürecinde hataları "daha fazla hata yapmayı önleyecek"biçimde ise kosarak, öğrencilerin risk alma, yaratıcılık vegirisimcilik gibi özelliklerine destek sağlama potansiyelinesahiptir. Ayrıca okulların da, hatalarından ders çıkararak, "öğrenenörgütler" haline gelebilmesinde negatif bilgi, "akıllıbasarısızlıklar" olarak önemli bir islev görebilir. Bu özellikleriylenegatif bilgi, pozitif bilgiyi tamamlayıcı olarak, öğrenmede bilinenyollara yeni perspektifler sağlayabilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Negatif bilgi, Hata ve basarısızlıklardanöğrenme, Negatif bilgi ve öğrenme, Negative knowledge, learning from mistakes andfailures, negative knowledge and learning en_US
dc.title NEGATİF BİLGİ KAVRAMI: HATA VE BAŞARISIZLIKLARDAN ÖĞRENME en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account