DSpace Repository

Effects of studying vocabulary enhancement activities on students' general language proficiency levels

Show simple item record

dc.contributor.author DİLMAN, Hakan
dc.contributor.author TOPKARAOĞLU, Mert
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:52:07Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:52:07Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5109 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacını, sözcük geliştirme aktivitelerinin iki grup öğrenci arasında genel dil seviyeleri bakımından bir farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda yer alan öğrenciler ek bir kelime çalışmasının yapılmadığı İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren normal müfredatı takip ederken, deney grubundaki öğrenciler ise İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren sözcük geliştirme aktivitelerinin normal müfredata entegre edildiği on dört haftalık programı izlemişlerdir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Yalova ilinde bir meslek yüksek okulunda 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ikinci sınıfta öğrenim gören 88 erkek öğrenci oluşturmuştur. Bu çalışmada, Cambridge Hızlı Seviye Belirleme Testinin birinci versiyonu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Uygulamanın ardından, deney grubu ile kontrol grubu arasında, genel dil seviyeleri açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur. The purpose of this study is to determine the impact of vocabulary enhancement activities on the general language proficiency levels of foreign language students. Students in the "control" group followed the regular curriculum which included learning the second one thousand most frequently used words in English; students in the "experimental" group had a fourteen-week schedule of vocabulary enhancement activities which included integrating the same second one thousand words into the regular curriculum. The students sampled were from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-year students participated in the study in the academic year of 2010-2011. After the implementation period, it was determined by using the Cambridge Quick Placement Test (QPT) Version 1 that the levels of improvement were significantly better for the students in the experimental group. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject General language proficiency, Vocabulary enhancement activities, Vocabulary teaching.Genel dil seviyesi, Sözcük geliştirme aktiviteleri, Sözcük öğretimi. en_US
dc.title Effects of studying vocabulary enhancement activities on students' general language proficiency levels en_US
dc.title.alternative Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account