DSpace Repository

Prospective english language teachers' attitudes to teaching as a career in Turkey: a critical analysis of findings

Show simple item record

dc.contributor.author KÜLEKÇİ, GÜLŞAH
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:47:55Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:47:55Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5103 NULL
dc.description.abstract Kariyer seçiminde etkili olan faktörler, bireylerin meslek seçiminde dikkat ettikleri niteliklere karşılık gelmektedir. Öğretmenlik mesleğini bireylere nasıl daha cazip hale getirebiliriz sorusuna cevap ararken, diğer yandan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelmelerinde hangi faktörlerin etkili olduğuna dair literatürdeki bilgi sınırlıdır. Bireylerin öğretmenlik mesleğini seçip seçmeme kararlarını; öğretmenlik mesleği ile ilgili algılarının ve bir meslekte neye değer verdiklerinin belirlediği düşünülmektedir. Eğer bunları belirleyebilirsek, yüksek donanıma sahip öğrencilerin öğretmenlik mesleğini seçmelerini daha kolay sağlayabiliriz. Bu çalışma, 1. sınıf İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini kariyer olarak nasıl algıladıklarını ve nasıl bir bakış açısına sahip olduklarını araştırmaktadır. Öğrencilere üç bölümden oluşan likert tipi bir anket uygulanmıştır. Birinci bölüm kişisel bilgi formundan oluşmaktadır. 20 maddelik ikinci bölümde öğrencilerden kariyer seçiminde etkili olan faktörleri önem sırasına göre derecelendirmeleri; 10 maddelik üçüncü bölümde ise öğretmenlik mesleğinin, derecelendirdikleri bu faktörlerin ne kadarını karşıladığını düşündüklerini belirtmeleriistenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Career choice factors refer to those characteristics people look for in a job. While assumptions existabout how to make the teaching profession more attractive to the individuals, knowledge about the factors that might encourage students interested in these fields to consider teaching as a career is limited. Individuals' decision to go into teaching or not is believed to be influenced by what they value in a job and their perceptions of teaching. If we are able to identify those factors which individuals consider important in their choice of career, and highlight the factors in teaching which match these, then we might hope to persuade better qualified students to consider teaching. This study explored first -year pre-service English language teachers' views of teaching as a career choice. They were asked to rate the importance of factors in influencing their choice of career, and then the extent to which they thought teaching as a career offers these factors, using a questionnaire survey. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject pre-service English language teachers, teaching profession, perceptions, career choice,İngilizce öğretmen adayları, öğretmenlik mesleği, algılar, kariyer seçimi en_US
dc.title Prospective english language teachers' attitudes to teaching as a career in Turkey: a critical analysis of findings en_US
dc.title.alternative İngilizce öğretmen adaylarının Türkiye'de öğretmenlik mesleğini kariyer olarak nasıl algıladıkları gerçeği: bulguların analizi en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account