DSpace Repository

ÇOK SİLİNDİRLİ BİR MOTORDA EMME VE EGZOZ SİSTEMİ GEOMETRİSİNİN PERFORMANS KARAKTERİSTİKLERİNE ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author KESGİN, Uğur
dc.date.accessioned 2015-10-07T15:21:52Z NULL
dc.date.available 2015-10-07T15:21:52Z NULL
dc.date.issued 1999
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2726 NULL
dc.description.abstract Çok silindirli bir motorda dolgu değişimi optimizasyonu sayesinde motor performans karakteristikleri iyileştirilebilir. Dolgu değişimi optimizasyonunda amaç; valf zamanlamasını, varsa aşırı doldurma grubu dahil emme ve egzoz sistemi geometrisini birlikte belirlemektir. Bir araştırma projesi kapsamında, bir doğal gaz motoru serisinin dolgu değişimi optimize edilmiştir. Emme ve egzoz sistemi dahil olmak üzere tüm motor sonlu farklar yönteminin kullanıldığı bir dolgu değişimi program sisteminde modellenmiştir. Öncelikle kullanılan sayısal yöntem ve seçilen motor modelinin doğruluğu deneylerle kanıtlanmıştır. Daha sonra, motor parametrelerinin performansa etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, V20 silindirli bir motorda emme ve egzoz sistemi geometrisinin motor karakteristiklerine etkisi incelenmiştir. Özellikle egzoz sistemi geometrisinin motor verimine büyük bir etkisi olduğu görülmüştür. The performance characteristics of a multicylinder engine can be improved by optimisation of gas exchange process. The aim of optimisation of gas exchange process is determination at the same time of valve timing and geometry of inlet and exhaust systems with inserting turbocharging system if exists. The gas exchange process of a natural gas engine's series has been optimised within a research project work. The whole engine including inlet and exhaust systems modelled in a engine cycle simulation code where finite difference method is used. Initially, numerical method and engine model used in this work have been verified by experiments. Then, the effects of engine parameters have been investigated for engine performance. In this paper, an V20 cylinder engine has been taken into account for investigation of inlet and exhaust systems on engine performance. Finally, it is shown that the geometry of exhaust system has an important effect on engine performance en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi en_US
dc.subject Motor, Egzoz Sistemi, Dolgu Değişimi Prosesi Engine, Exhaust System, Gas Exchange Processes en_US
dc.title ÇOK SİLİNDİRLİ BİR MOTORDA EMME VE EGZOZ SİSTEMİ GEOMETRİSİNİN PERFORMANS KARAKTERİSTİKLERİNE ETKİSİ en_US
dc.title.alternative THE EFFECT OF GEOMETRIES OF INLET AND EXHAUST SYSTEMS ON THE PERFORMANCE CHARACTERISTICS OF A MULTICYLINDER ENGINE en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account