dc.contributor.author |
ÖZES, ÇİÇEK
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-07T15:21:09Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-07T15:21:09Z |
NULL |
dc.date.issued |
1999 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/2718 |
NULL |
dc.description.abstract |
Günümüzde taşımacılığın büyük ölçüde karayolu ile yapılması kamyon tipi taşıtların otomotiv sektöründeki önemini arttırmaktadır. Kamyon ve kamyonet tipi taşıt şasilerinde ana profil ve bağlantılarda meydana gelen gerilmelerin önceden bilinmesi, tasarımın geliştirilebilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada Sonlu Eleman Yöntemi ile kamyon şasilerinde ana profil ve bağlantılardaki gerilme analizleri yapılmıştır. Ana profil kalınlığının gerilmeler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. In nowadays, most of the transportation is carried out on highways, increases the importance of the truck-type vehicles in automotive industry. Determination of the stresses of a main profile and joints before manufacturing is important due to the design improvement. In this study, stress analyses of a main profile and joints in a truck chassis was performed by using Finite Element Method. The effect of the main profile thickness on the stresses was investigated |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Kamyon Şasileri, Civatalı Bağlantılar, Sonlu Eleman Yöntemi Truck Chassis, Bolted Joints, Finite Element Method |
en_US |
dc.title |
KAMYON ŞASİLERİNDE ANA PROFİL KALINLIĞININ GERİLMELER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ |
en_US |
dc.title.alternative |
THE EFFECT OF THE MAIN PROFILE THICKNESS ON THE STRESSES IN A TRUCK CHASSIS |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |