dc.contributor.author |
TECİM, VAHAP
|
|
dc.contributor.author |
YAVUZ, ÖZLEM
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-07T15:00:47Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-07T15:00:47Z |
NULL |
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/2489 |
NULL |
dc.description.abstract |
Türkiye‟de insanların acil hastalık veya yaralanma durumlarında en kısa sürede bir sağlık ekibiyle birlikte olay mahalline ulaşmak, ilk müdahaleyi yerinde yapmak ve gerekiyorsa gereksinimi olan sağlık yardımını alabileceği merkeze en kısa sürede ulaştırmak amacıyla 112 Acil Yardım Hizmetleri uygulaması başlatılmıştır. Olay yerine ulaşım veya hastaları en yakın sağlık merkezine ulaştırma konusunda karar vericilerin alacakları yanlış kararlar sonucu oluşacak riskleri azaltmak gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; trafik kazaları için Karar Destek Sistemi oluşturularak müdahale öncesi ve sonrasında ambulans hizmetlerinin kontrol ve takibini sağlayacak bir ara yüz oluşturmaktır. İzmir metropoliten alan sınırı için gerçekleştirilen çalışma, kullanıcı dostu ara yüzlerle karar vericilere mekansal verileri sözel verilerle birlikte sunma ve analiz etme olanakları sağlamaktadır. Böylelikle, olay yerine ulaşılmasında veya hastanın en yakın sağlık merkezine ulaştırılmasında yaşanan gecikmelerin tespitleri yapılabilinmekte ve bu aksaklıkları giderecek önlemlere ilişkin karar alınmasına destek olunmaktadır.In Turkey, 112 Emergency Help Services applications started for people who are sick or wounded to access to the case location with health equipment for making first aid and if needed transport them to the nearest heath center in minimum time period. It is needed to minize risk of results which occurs from decision makers' wrong decisions during the subject of arrive to case locations or transport patients to the nearest health center. The aim of the study is generating an interface to control and trace the ambulance services before and after interference with making Decision Support Systems for traffic accidents. The study which includes İzmir metropolitan area allows decision makers to present and analyze spatial and non-spatial data together in user-friendly graphicalinterface. So that, this study supplies making preventive decisions for not having delay on the subjects of access or transport with determining the delays. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Coğrafi bilgi sistemleri, Karar destek sistemleri, Kullanıcı dostu arayüz, AnalizGeographical information systems, Decision support systems, Userfriendly interface, Analyse |
en_US |
dc.title |
TRAFİK KAZALARININ ANALİZİNE YÖNELİK KARAR DESTEK SİSTEMLERİ: ÖRNEK UYGULAMA |
en_US |
dc.title.alternative |
DECISION SUPPORT SYSTEMS AIMED ANALYSE OF TRAFFIC ACCIDENTS: CASE STUDY |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |