DSpace Repository

ELEKTRİK VE ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNDE MODÜLER TABANDA PROBLEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMLARININ YAPILANDIRILMASI

Show simple item record

dc.contributor.author ZORAL, EMİNE YEŞİM
dc.contributor.author ŞAHİN, ÖZGE
dc.contributor.author GÜZELİŞ, CÜNEYT
dc.contributor.author GÜNDÜZALP, MUSTAFA
dc.contributor.author Öztura, Hacer
dc.contributor.author KUNTALP, MEHMET
dc.contributor.author Özkurt, Ahmet,
dc.contributor.author KUNTALP, DAMLA
dc.date.accessioned 2015-10-07T14:58:38Z NULL
dc.date.available 2015-10-07T14:58:38Z NULL
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2465 NULL
dc.description.abstract Son yıllardaki eğitim çalışmaları göstermiştir ki, bir öğrenme sürecinde öğrencilerinöğrenme çabalarına daha fazla katılması konsantrasyonu arttırmakta ve bunun sonucu olarakdaha etkin bir öğrenme ortamı yaratılabilmektedir. Bu amaçla uygulanan en bilinenyöntemlerden birisi “Probleme Dayalı Eğitim”dir. Dokuz Eylül Üniversitesi, Elektrik veElektronik Mühendisliği Bölümü, dünyada giderek kabul görmeye ve çok sayıda üniversitedeuygulanmaya başlanan Probleme Dayalı Eğitim modelini benimseyerek güz 2002 eğitimdönemindeki birinci sınıf öğrencilerinden başlayarak uygulamaya karar vermiştir. Buçalışmada, Probleme dayalı eğitim metotları incelenmiş, bir elektrik ve elektronikmühendisliği eğitim planı önerisi sunulmuştur.Recent studies show that, increasing students' participation in learning process increasesthe concentration of students on the subjects and as a result more effective learning isachieved. One of the well known methods to achieve this purpose is Problem-Based Learning(PBL). Considering the worldwide acceptance of problem-based learning style applied in anincreasing number of universities, the Department of Electrical and Electronics Engineeringat Dokuz Eylül University has decided to replace its current education system with problembasedlearning starting with the freshman class in Fall 2002. In this paper, problem-basedlearning methods are discussed and a proposal on problem-based electrical and electronicsengineering curriculum is presented. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi en_US
dc.subject Probleme dayalı öğretim (PDÖ), Aktif eğitim, Modüler eğitimProblem based learning (PBL), Active education, Modules education en_US
dc.title ELEKTRİK VE ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNDE MODÜLER TABANDA PROBLEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMLARININ YAPILANDIRILMASI en_US
dc.title.alternative PROBLEM BASED MODULAR CURRICULUM DESIGN FOR ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERING EDUCATION en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account