DSpace Repository

ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI

Show simple item record

dc.contributor.author ŞAHİN TAŞKIN, Çiğdem
dc.contributor.author HACIÖMEROĞLU , Güney
dc.date.accessioned 2015-06-23T16:39:35Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T16:39:35Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/203 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada Dellinger, Bobbett, Olivier ve Ellet (2008) tarafından geliştirilen Öğretmen Özyeterlik İnanç Ölçeği'ni Türkçeye uyarlamak amaçlanmıştır. Buna ek olarak, uyarlanan ölçek kullanılarak sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançları incelenmiştir. Ölçeğin uyarlama sürecinde test tekrar–test güvenirlik çalışması kapsamında Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Geçerlik çalışmaları kapsamında ise ölçeğin faktör analizine uygunluğunu belirlemek amacıyla KMO değeri ve Barlett Küresellik Testi hesaplanmıştır. Temel bileşenler faktör analizi sonucunda ölçeğin 5 faktörlü bir yapıya sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, ölçeğin tümü ve faktörlerine ilişkin Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Bulgular, Öğretmen Özyeterlik İnanç Ölçeği'nin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının ölçek faktörlerine ilişkin inançlarının ‘İnanıyorum' aralığına karşılık geldiği tespit edilmiştir. Adayların özyeterlik inançları ile başarı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, adayların özyeterlik inançlarının cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı görülmekle beraber öğrenim düzeylerine göre, 4. sınıfların lehine farklılaştığı belirlenmiştir. The purpose of this study is to adapt the Teachers' Efficacy Beliefs System-Self Form developed by Dellinger, Bobbett, Olivier and Ellet (2008). The research also aims to investigate preservice teachers‟ self-efficacy beliefs. Data were collected from the 243 preservice teachers enrolled in a primary education programme. During the adaptation process, test-retest reliability and Pearson‟s correlation coefficient were calculated. In order to establish the construct validity, exploratory factor analysis was employed. The results revealed that the adapted measure have 5 factors. Cronbach alpha coefficients for the overall measure and five factors were also calculated. In addition to this, confirmatory factor analysis was used. Findings revealed that the adapted version of Teachers‟ Efficacy Beliefs System-Self Form is a valid and reliable instrument. There was no significant difference of preservice teachers‟ self-efficacy beliefs amongst success levels and gender. However, there was a significant difference of preservice teachers‟ self-efficacy according to the grade level in favour of final year preservice teachers. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject Özyeterlik İnancı, Öğretmen Adayı, Ölçek Uyarlaması</p>Self-efficacy Beliefs, Preservice Teachers, Quantitative Research en_US
dc.title ÖĞRETMEN ÖZYETERLİK İNANÇ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARI en_US
dc.title.alternative ADAPTATION OF THE TEACHERS' EFFICACY BELIEFS SYSTEM-SELF FORM AND PRIMARY TEACHERS' SELF EFFICACY BELIEFS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account