DSpace Repository

Fizik öğretmen adaylarının 9. sınıf fizik kitabına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi ve öğretmen görüşleri ile karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author KAVCAR, NEVZAT
dc.contributor.author Benli, Ayşegül
dc.contributor.author KAYA ŞENGÖREN, SERAP
dc.contributor.author Tanel, Rabia
dc.date.accessioned 2015-06-23T16:26:42Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T16:26:42Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/187 NULL
dc.description.abstract Araştırmada, fizik öğretmen adaylarının 2007 Ortaöğretim Fizik Programına göre hazırlanan Fizik 9 ders kitabına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi, bu görüşlerin kitabı tanıma durumları, tanıma dereceleri ile fizik programının tümünü ve 9. sınıf fizik programını tanıma durumları açılarından incelenmesi ve bir başka çalışmamızda değerlendirilen fizik öğretmenlerinin görüşleri ile kıyaslanması amaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2008-2009 ve 2009-2010 öğretim yıllarında öğrenim gören 69 son sınıf fizik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları, 131 maddelik ders kitabı değerlendirme ölçeği ve ek sorulardan oluşan ankettir. Fizik 9, bütünsel açıdan öğretmen adaylarınca iyi, öğretmenlerce yeterli olarak değerlendirilmiş, fizik öğretmen adaylarının öğretmenlere göre daha olumlu görüş içinde oldukları anlaşılmıştır. The purpose of the study is to determine prospective physics teachers' opinions on the physics textbook for the 9th grade which was prepared in accordance with the 2007 secondary education curriculum; to examine these opinions in terms of variables such as the means of encountering the book and the degree of knowledge of the book; and to compare prospective teachers' opinions with the physics teachers' opinions ascertained in another study by the present authors. A scanning model was used in the research. The sample of the research consists of 69 prospective physics teachers studying in the final grade in the 2008-2009 and 2009-2010 academic years. A 131-item textbook assessment scale and a questionnaire form with additional questions were used as data collecting instruments. The textbook Physics 9 was assessed as "good" by prospective teachers and assessed as "adequate" by teachers. It was observed that the prospective teachers had more positive views than teachers about the textbook. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Physics teacher; school curriculum; textbook; book assessment; prospective teachers' opinions; teachers' opinions.Fizik öğretmeni; öğretim programı; ders kitabı; kitap değerlendirme; öğretmen adayları görüşleri; öğretmen görüşleri</p> en_US
dc.title Fizik öğretmen adaylarının 9. sınıf fizik kitabına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi ve öğretmen görüşleri ile karşılaştırılması en_US
dc.title.alternative AN ASSESSMENT OF PROSPECTIVE PHYSICS TEACHERS' OPINIONS ON THE PHYSICS TEXTBOOK FOR THE 9TH GRADE AND A COMPARISON WITH TEACHERS' OPINIONS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account