Abstract:
Bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının empati kurma becerilerini ölçmeye çalışan betimsel bir araştırma olarak düzenlenen araştırmaya 150 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği-B Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının orta düzeyde empati becerisine sahip oldukları anlaşılmıştır. "Cinsiyet" değişkeni ve üniversiteye giriş puanını temel alan "öğretim türü" değişkenine göre empati becerilerinin anlamlı farklılık göstermediği, fakat "sınıf yönetimi odaklı sosyal bilgiler öğretimi dersi" alma durumuna göre empati becerilerinin farklılık gösterdiği de araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır.
This research is conducted on 4th, senior, grade candidate primary school teachers who were receiving education in Faculty of Education at Çanakkale Onsekiz Mart University. 150 candidate teachers participated in this descriptive study aiming to measure the empathizing ability of student teachers. "Empathic Skill Scale - Form B" which is developed by Dökmen (1988), is used in the study. Results of the study showed that candidate primary school teachers have mid-level empathic skills. No significant difference is found between the level of empathic skills and gender, and also between instruction type (day or evening). However a significant difference is found between the level of empathic skills and the status of taking the course "Classroom Management Focused Social Studies Teaching" (taken or not taken).