DSpace Repository

ÇOCUKLAR İÇİN ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ; GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Telef, Bülent Baki
dc.contributor.author KARACA, RENGİN
dc.date.accessioned 2015-06-23T14:27:23Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T14:27:23Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/173 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği'nin uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırmanın katılımcılarını 461 ilköğretim ve 472 lise öğrencisi olmak üzere 933 ergen oluşturmaktadır. Ergenlerin %54,8'i (n= 511) kız, %45,2'si (n= 422) erkektir. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonunda ölçeğin özgün formunda olduğu gibi üç faktörden oluştuğu saptanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu üç faktörlü modelin iyi düzeyde uyum gösterdiği görülmüştür. İç tutarlık, test-tekrar test, madde analizi ve ölçüt bağıntılı geçerlik yöntemleri ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları ölçeğin ergenlerin akademik, sosyal ve duygusal öz-yeterliklerini ölçmede kullanılabileceğini göstermiştir. The purpose of this study is to adapt the Self-efficacy Scale for Children and to carry out the validity and reliability studies. The participants of the study consist of 461 primary school and 472 high school students which make up totally 933 adolescents. 54.8 % of the adolescents are females whereas 45.2 % of them are males. In order to determine the construct validity of The Self-Efficacy Scale for Children, exploratory and confirmatory factor analysis was conducted. The exploratory factor analysis showed that the scale included 3 factors as it was in the original form. Confirmatory factor analysis showed that the three-factor model fitted the research data. Internal reliability, test-retest reliability, item analysis, criterion-related validity analysis has demonstrated its reliability and validity. The results of the study showed that the scale can be used to measure the academic, social and emotional self-efficacy of adolescents. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Öz-yeterlik, akademik öz-yeterlik, sosyal öz-yeterlik, duygusal öz-yeterlik,Self-efficacy, academic self-efficacy, social self-efficacy, emotional self-efficacy<br _mce_bogus="1"></p> en_US
dc.title ÇOCUKLAR İÇİN ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ; GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI en_US
dc.title.alternative THE SELF-EFFICACY SCALE FOR CHILDREN; A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account