DSpace Repository

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KÜTÜPHANE KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

Show simple item record

dc.contributor.author CANBULAT, TUNCAY
dc.contributor.author KULA, SEMİHA
dc.contributor.author ŞAHİN, MEHMET
dc.contributor.author TAMTÜRK, Merve
dc.contributor.author ESKİCİOĞLU, Açelya Pelin
dc.date.accessioned 2015-06-23T14:27:15Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T14:27:15Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/172 NULL
dc.description.abstract Eylem araştırması niteliğindeki bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının kütüphane kullanma alışkanlıklarını geliştirmektir. Araştırmaya 42 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları; kütüphane kullanma alışkanlığına ilişkin tutum ölçeği, kütüphane kullanma alışkanlığına ilişkin anket ve açık uçlu soruların yer aldığı görüş formlarından oluşmaktadır. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 15 paket programı kullanılarak t-testi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların görüş formlarına verdikleri yanıtlar ise betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Katılımcıların kütüphane kullanma alışkanlıklarının yeterli düzeyde olmadığı belirlenmiş ve söz konusu alışkanlığı geliştirmek amacı ile bir eylem planı hazırlanmıştır. Gerçekleştirilen eylemler sonucunda, katılımcılarda kütüphane kullanımına yönelik olumlu yönde gelişme sağlandığı belirlenmiştir. Yapılan eylemin başarılı olması nedeniyle kütüphane kullanma alışkanlığının geliştirilmesi için öğretmen adayları ile kütüphaneye ilişkin çeşitli etkinliklerin yapılması önerilmektedir. The purpose of this action research study is to improve the preservice elementary teachers' use of library. The sample of the study consisted of 42 preservice teachers. The data were obtained through the survey of attitude towards library usage, the survey of library usage, and interview forms containing open-ended questions. The data obtained via the attitude survey were analyzed using SPSS program version 15.0 and t-test analyses were carried out. The responses of participants were evaluated via descriptive analysis. It was determined that the frequency of preservice teachers' use of library was very low and to enhance that based on the literature, an action research plan was developed. The results revealed that the participants' library usage was improved positively after the administration of the action research plan. Based on the positive results obtained after the implementation of the action plan in this study, suggestions were provided for the use of some activities about library. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Eylem araştırması, sınıf öğretmeni adayı, kütüphane, tutum,Action research, preservice elementary teachers, library, attitude<br _mce_bogus="1"></p> en_US
dc.title SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KÜTÜPHANE KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI en_US
dc.title.alternative IMPROVEMENT OF THE PRESERVICE ELEMENTARY TEACHERS' HABITS OF USING LIBRARY: AN ACTION RESEARCH en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account