DSpace Repository

Lise Öğrencilerinin Mesleki Kararsızlıkları İle Kariyer İnançları Arasındaki İlişki

Show simple item record

dc.contributor.author AKKOÇ, Funda
dc.date.accessioned 2015-06-23T14:26:32Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T14:26:32Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/166 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin mesleki kararsızlıkları ile kariyer inançları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ayrıca mesleki kararsızlığın cinsiyet ve yaş değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmektedir. Araştırmaya İzmir ilinde farklı türlerdeki ortaöğretim kurumlarından 299 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Mesleki Karar Verme Envanteri ve Kariyer İnançları Envanteri ile araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mesleki kararsızlığın, üniversite eğitimi, akran denkliği ve iş denemesi kariyer inançları ile pozitif yönde; içsel tatmin, sorumluluk, iş hayatına yönelim, iş denemesi, belirsizlik karşısında vazgeçmeme, risk alma ve çalışma kariyer inançları ile negatif yönde ilişkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca mesleki kararsızlığın yaş değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür The purpose of this research is the evaluation of the relationship between the vocational indecisions and career beliefs of high-school students, as well as the analysis of how vocational indecision differs according to gender and age. 299 students from different schools in Izmir contributed to this study. Two instruments, Vocational Decision Inventory and the Career Beliefs Inventory were used in the study. To be able to have access to students' and their families' demographic data, an "Personal Information Sheet", developed by researcher, was used. Vocational Decision Inventory total scores were positively correlated with college education, peer equality, job experimentation and negatively correlated with intrinsic satisfaction, responsibility, post training transition, persisting while uncertain, taking risks, working hard subscales. Scores for irrational beliefs about choosing an occupation and external conflict subscales vary according to age. The finding has been discussed within the literature. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Mesleki Kararsızlık, Kariyer İnançları, Lise Öğrencileri,Vocational Indecision, Career Beliefs, High School Students<br _mce_bogus="1"></p> en_US
dc.title Lise Öğrencilerinin Mesleki Kararsızlıkları İle Kariyer İnançları Arasındaki İlişki en_US
dc.title.alternative The Relationship Between the Vocational Indecision and Career Beliefs of High School Students en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account