DSpace Repository

7 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLER İÇİN DUYGUSAL ZEKA ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author EKİNCİ VURAL, DENİZ
dc.contributor.author KOCABAŞ, AYFER
dc.date.accessioned 2015-06-23T11:27:22Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T11:27:22Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/161 NULL
dc.description.abstract Geliştirilebilir bir zeka olarak tanımlanması, duygusal zekaya eğitim açısından özel bir önem yüklemektedir. Eğitim-öğretim ortamları zekanın geliştirilebilir ve farklı türleri ya da boyutları olduğu gerçeğine göre düzenlenerek, öğrencilerin gelişmesine katkıda bulunabilir. Bu nedenle duygusal zekanın ölçümünün önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı 7 yaş grubu öğrencileri için duygusal zeka ölçeğinin geliştirilmesidir. Araştırma İzmir ili, Konak ilçesinde yer alan ilköğretim okullarında 2010-2011 öğretim yılında 1. sınıfa devam etmekte olan 356 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen ölçek 27 maddeden oluşmaktadır. Yapılan faktör analizi sonucunda ölçek tek boyutlu bir ölçme aracı olarak belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirliği .94, test tekrar test güvenirliği ise .84'dür. Bu çalışmanın sonuçları, geliştirilen ölçme aracının 7 yaş grubu öğrencilerin duygusal zekalarını belirlenmesinde geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. An improved definition of intelligence, emotional intelligence, imposes a special importance in terms of education. Learning-teaching environments, and different types of intelligence can be developed or arranged by the fact that the dimensions, may contribute to the development of students. Therefore, the measurement of emotional intelligence is thought to be important. The purpose of this study group for students age 7 to develop the emotional intelligence scale. Research was carried out in Konak, the town of İzmir, with the participation of volunteer teachers for 356 students who are studying in 1st grade in eight primary school. Developed scale consists of 27 items. As a result of factor analysis in a one-dimensional scale is determined as a measurement tool. The reliability of the scale is .94, while test-retest reliability of .84. The results of this study, developed measurement tool in determining the emotional intelligence of students 7 years of age group show that a valid and reliable instrument en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Duygusal zeka, ilköğretim eğitimi,Emotional Intelligence Primary Education</p> en_US
dc.title 7 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLER İÇİN DUYGUSAL ZEKA ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ en_US
dc.title.alternative DEVELOPING EMOTIONAL INTELLIGENCE SCALE FOR STUDENTS AGE GROUP SEVEN en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account