dc.contributor.author |
GEZGİN, Güzide
|
|
dc.contributor.author |
YILMAZ, Cengiz
|
|
dc.contributor.author |
SEZEN , Bülent
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-30T14:53:51Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-30T14:53:51Z |
NULL |
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/1584 |
NULL |
dc.description.abstract |
ABSTRACT The aim of the study is to investigate the effects of operations function, marketing function, and logistics function on business performance. It shows that overall business performance under effective coordination between the functions is higher than the performance achieved when the tasks are performed individually. The specific implications of the study are: (1) the most prominent issue for achievement of high performance is the coordination between operations and logistics functions in the specific sample, and (2) logistics function plays a crucial role in linking the activities of operations and marketing departments in a company. |
en_US |
dc.description.abstract |
Çalışmanın amacı, işletmelerdeki üretim, pazarlama ve lojistik işlevlerinin işletme performansı üzerindeki etkilerini incelemektir. Elde edilen bulgular, bu işlevlerin etkin koordinasyonu sonucunda elde edilecek genel işletme performansının, normal çalışma şartlarında elde edilecek olan performanstan daha yüksek olacağını göstermektedir. Özellikle araştırma sonuçları, üretim ve lojistik işlevlerinin birlikteliğinin önemini ve lojistik işlevinin üretim ve pazarlama işlevleri arasındaki bağlayıcı rolünü ortaya koymaktadır. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Lojistik, Üretim, Pazarlama, İşletme Performansı. |
en_US |
dc.title |
Lojistik İşlevinin Pazarlama Ve Üretim Birimleri Arasındaki Bağlayıcı Rolü Ve İşletme Performansı Üzerindeki Etkileri |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |