DSpace Repository

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ CİNSİYET VE ÖĞRENİM GÖRDÜKLERİ SINIF DÜZEYLERİ BAKIMINDAN ÖĞRENME STİLLERİNİN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ)

Show simple item record

dc.contributor.author Çelik, Fethi
dc.contributor.author Şahin, Harun
dc.date.accessioned 2015-06-23T11:26:31Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T11:26:31Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/154 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, MAKÜ Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğretmen adaylarının, Kolb Öğrenme stilleri içerisinden tercih ettikleri baskın öğrenme stillerini belirlemek; öğrenme stilleri ile cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyleri arasındaki farklılıkları araştırmak üzere yürütülmüş tarama modeli bir çalışmadır. Araştırmaya 2010-2011 Öğretim Yılında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümüne kayıtlı 81 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe ‟ye çevrilmiş olan Kolb Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır. Veriler frekans, yüzde değerleri ve Ki-Kare Bağımsızlık Test Teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğretmen adaylarının en çok "Özümseyen", en az ise "Yerleştiren" öğrenme stiline sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve bileşenlerinde cinsiyete ve öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir The aim of the study, which is conducted through screening model, is to reveal the dominant learning styles, which teacher candidates from MAKU Faculty of Education Physical Education and Sports department prefer among Kolb Learning styles and to explore the differences between learning styles, gender and class levels. 81 students studying at Physical Education and Sports department during the Academic Year of 2010-2011 participated in the study. In the study, Kolb Learning Style Inventory (KLSI), translated into Turkish by Askar and Akkoyunlu (1993), was used as data collection tool. In data analysis, frequency, percent values and chi square independence test techniques were used. Considering the collected data, it is determined that among the teacher candidates from Education Physical Education and Sports department "Assimilating" learning style is the most dominant and "Accommodating" learning style is the least dominant learning style. The study revealed that there is no meaningful variation between the learning styles and components of the teacher candidates from Education Physical Education and Sports department based on gender and class levels en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Kolb Öğrenme Stilleri,Learning, Learning Styles, Kolb Learning Styles,</p> en_US
dc.title BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ CİNSİYET VE ÖĞRENİM GÖRDÜKLERİ SINIF DÜZEYLERİ BAKIMINDAN ÖĞRENME STİLLERİNİN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ) en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account