DSpace Repository

İZMİR METROSUNUN KONUT FİYATLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN HEDONİK FİYAT YÖNTEMİ İLE MODELLENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ÇELİK, H. Murat
dc.contributor.author YANKAYA, Uğur
dc.date.accessioned 2015-09-30T14:28:10Z NULL
dc.date.available 2015-09-30T14:28:10Z NULL
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/1531 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada İzmir metrosu örneğinde, metro yatırımının konut-yerleşim birimlerinin değeri üzerine etkileri incelenmektedir. Yer seçimi teorisi, bir kentte ulaşım altyapısındaki yatırımın gayrimenkul değerleri üzerine kapitalize olacağını söylemektedir. Buna göre, bir ulaşım yatırımı, ev ile iş arasında gidip gelme zamanında ve ulaşım maliyetinde azalmaya neden olması beklenmektedir. Dolayısıyla, transit istasyonuna yakın konumlanmış gayrimenkul birimlerinin değerinin, artan erişilebilirlik faktöründen dolayı daha yüksek olması beklenmektedir. Çalışmada hedonik fiyat modeli, ulaşım yatırımının konut fiyatına olan etkisinin ölçülmesinde kullanılmıştır. Model iki farklı fonksiyonel form altında (lineer ve log-lineer) uygulanmıştır. Model sonuçları ulaşım altyapısında ki yatırımın konut fiyatlarını, etki alanı içinde arttırdığını göstermektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi en_US
dc.subject Konut Piyasası, Hedonik Fiyat Modeli, Ulaşım Yatırımlarının Ekonomik Etki Analizi, Erişilebilirlik, İzmir Metrosu. en_US
dc.title İZMİR METROSUNUN KONUT FİYATLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN HEDONİK FİYAT YÖNTEMİ İLE MODELLENMESİ en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account